۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۱۵۵۰۱۱
آیت الله طبرسی:

مسجد مهم‌ترین فرصت فرهنگی در تحقق اهداف انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی مسجد را یکی از مهم ترین ابزارهای فرهنگی برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی دانست و گفت: مساجد زمینه تحقق بسیاری از اهداف نظام اسلامی را فراهم کرده است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، در نخستین همایش زکات و مسجد محوری که با حضور ائمه جمعه و جماعات در مصلای امام خمینی(ره) ساری برگزار شد با مهم ارزیابی کردن مسأله زکات در دین مبین اسلام گفت: در بسیاری از آیات و روایات دینی به انجام این فریضه دینی سفارش شده است.

 

وی با بیان این که اهمیت زکات در قرآن معادل نماز بیان شده است، افزود: این نشان دهنده توجه ویژه اسلام به پرداخت زکات است که باید جدی گرفته شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در بسیاری از آیه های قرآنی توجه به نماز و زکات با هم مورد تأکید قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به این ارزش گذاری از سوی کلام الهی باید همه تلاش ها در جهت تقویت این فریضه مهم دینی معطوف شود.

 

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود به توجه ویژه پیامبر گرامی اسلام به پرداخت زکات اشاره کرد و با بیان این که ایشان در یک مراسم افرادی را به دلیل نپرداختن زکات بیرون کردند، گفت: این نشان دهنده نهایت اهمیت زکات نزد پیامبر خدا بوده است.

 

وی، افزایش پرداخت زکات از سوی مردم را نیازمند تبلیغات گسترده در این خصوص عنوان کرد و با بیان این که متأسفانه همچنان در این عرصه با تبلیغات ضعیف روبه رو هستیم، بیان داشت: هنوز بسیاری از مردم با اصل مسأله زکات آشنایی ندارند که این موضوع باید به خوبی برای آنها تفهیم شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران به نقش روحانیت در نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات درجامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: مبلغان دینی که به مناطق محروم و روستایی اعزام می شوند باید افزون بر انجام دیگر وظایف خود تبیین فلسفه زکات در دین مبین اسلام را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

 

آیت الله طبرسی، آشنایی مردم با فرهنگ پرداخت زکات و ثواب دنیوی و اخروی این مسأله را سبب تقویت این فریضه دینی برشمرد و ادامه داد: تبلیغ صحیح مسأله زکات از سوی روحانیت به عنوان سفیران تبلیغ می شود بسیار راه گشا باشد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که مسؤولان باید برنامه و طرح‌هایی را که با مبالغ دریافتی از زکات به پایان ‌رسانده‌اند به مردم اعلام و معرفی کنند، گفت: معرفی طرح و برنامه های اجرایی در این خصوص خود می تواند در نهادینه این مسأله کمک کند.

 

امام جمعه ساری زکات را از جمله منابع درآمد حکومت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم کشورمان به ویژه مازندرانی‌ها در این عرصه اقدامات بسیار خوبی انجام دادند.

 

آیت الله طبرسی از پرداخت 40 میلیارد ریال زکات واجب و مستحب امسال از سوی مردم مازندران خبر داد و گفت: این مبلغ به منظور عمران و آبادی استان هزینه خواهد شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، انقلاب اسلامی را ثمره مساجد دانست و خاطرنشان کرد: نخستین جرقه های انقلاب اسلامی ایران از مساجد زده شد.

 

امام جمعه ساری مسجد را یکی از مهم ترین ابزارهای فرهنگی برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مساجد زمینه تحقق بسیاری از اهداف نظام اسلامی را فراهم کرد./950/پ202/س

ارسال نظرات