۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۵۳۶۸۱
استاد حوزه علمیه خوزستان:

انتظار فرج مهم‎ترین نشانه بیعت عملی شیعیان با امام زمان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سلیمانی انتظار فرج را مهم ترین مؤلفه بیعت عملی شیعیان با امام زمان(عج) دانست.
امام جمعه شوشتر

حجت الاسلام شکرالله سلیمانی، امام جمعه شوشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، با تبریک سالروز آغاز امامت منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر(عج) تصریح کرد: شکل گیری غیبت تدریجی ائمه اطهار(ع) پس از عصر امام جواد(ع) آغاز و تاکنون ادامه دارد.

وی با بیان این که ائمه اطهار(ع) زمینه را برای غیبت منجی بشریت آماده سازی می کردند، اظهار داشت: اگر غیبت امام زمان(عج) به صورت ناگهانی صورت می پذیرفت به یقین جامعه اسلامی دچار هرج و مرج عقیدتی می شد.

امام جمعه شوشتر با اشاره به این که امامان قبل از وقوع غیبت کبری حضرت مهدی(عج)، شیعیان را آماده پذیرش این مقوله کردند تأکید کرد: در زمان امام عسکریین(ع) ارتباط با مردم از سوی ائمه به دلایل خاص آن دوران کمتر شده بود و جامعه تشیع با نمایندگان آن دو امام بزرگوار ارتباط برقرار می کردند.

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه با بیان این که حکومت عباسیان یکی دیگر از عوامل غیبت تدریجی امام زمان(عج) بوده است خاطرنشان ساخت: عباسیان یک خفقان سیاسی و اجتماعی را در شهر سامرا به وجود آورده و کوچک ترین حرکت شیعیان به ویژه ائمه اطهار(ع) را رصد و سرکوب می کردند و این عاملی برای غیبت حضرت مهدی(عج) شد.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین در بخش دیگری از سخنانش به چگونگی بیعت شیعیان با امام زمان(ع) در عصر غیبت اشاره کرد و افزود: بیعت با صاحب زمان(عج) به صورت علمی باید با نواب عام آن حضرت صورت گیرد؛ چرا که مرجعیت دینی همان ولایت حقیقی است.

امام جمعه شوشتر انتظار فرج را مهم ترین مؤلفه بیعت عملی شیعیان با امام زمان(عج) دانست و با اشاره به این که پیامبر اعظم(ص) و امامان معصوم(ع) سفارش زیادی به این مقوله داشته اند تأکید کرد: شناخت حقیقی مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سبب می شود که نهال انتظار در قلب انسان کاشته شود.

وی با بیان این که بزرگ ترین اعتقاد جهان تشیع موضوع انتظار فرج است تصریح کرد: ظهور شخصی که زمین را پر از عدل و داد می کند مخصوص دین اسلام نیست، بلکه همه ادیان این عقیده را دارند که تشکیل حکومتی عادل با آمدن شخصی عادل صورت می گیرد.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که امروزه دشمنان حقیقت مهدویت را زیر سوال می برد و از آن سوء استفاده می کند اظهار داشت: بالا بردن بصیرت دینی توطئه های دشمن را خنثی می کند؛ چرا که تبیین صحیح موضوع انتظار و مهدویت سبب درک بیشتر این مقوله می شود./9458/ت302/ب

 

ارسال نظرات