۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۵۳۳۲۱
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکید کرد:

لزوم بهره گیری از الگوهای شاخص انقلاب اسلامی در ایفای وظایف

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین نکونام بر لزوم بهره‌گیری از الگوهای شاخص انقلاب اسلامی در ایفای هرچه بهتر وظایف محوله تاکید کرد و افزود: عدالت عملی در انجام برخی از امور کم‌رنگ است و افراد باید تلاش کنند تا به این دغدغه مهم جامه عمل بپوشانند.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در جمع کارکنان دیوان محاسبات چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: دیوان محاسبات کشور مؤسسه‌ای دولتی است که در امور مالی و اداری مستقل بوده و زیرنظر مجلس شورای اسلامی به عنوان بازوی نظارتی آن عمل می‌کند.

رییس شورای حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری ابراز داشت: دیوان محاسبات یک نمونه دادگاه مالی است که مأمور معاینه و تفکیک محاسبات اداره مالیه و تفریغ حسابداران خزانه است.

امام جمعه شهرکرد نظارت را از مهم ترین وظایف دیوان محاسبات برشمرد و افزود: دیوان محاسبات بر این که هزینه‌ها در بودجه از میزان معین شده تجاوز نکند، تغییر و تبدیل نیابد و هر وجهی در محل خود صرف شود نظارت می‌کند و نیز وظیفه دارد که در معاینه و تفکیک محاسبات ادارات دولتی و جمع‌آوری سند خرج محاسبات و صورت کلیه محاسبات مملکتی اقدام کند.

وی تصریح کردند: بر این اساس اگر کارکنان دیوان محاسبات کار خود را به درستی انجام دهند بسیار مؤثر واقع میشود در غیر این صورت بسیار مخرب است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه بر ضرورت خودسازی کارکنان نهادها و دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و بیان داشت: اگر در فعالیت‌هایی که مربوط به وظایف شخصی هر کارمندی می‌شود به خوبی مراقبت شود شاهد رشد و ارتقای آن دستگاه خواهیم بود.

وی ادامه داد: در این راستا اگر هر یک از افراد جامعه و به طور ویژه کارکنان نهادها و دستگاه‌های اجرایی از امکانات و فرصت‌های موجود به نحو مطلوبی بهره گیرند میتوان شاهد رشد و ارتقای بیش از پیش کشور باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری بر لزوم بهره‌گیری از الگوهای شاخص انقلاب اسلامی در ایفای هرچه بهتر وظایف محوله تاکید کرد و افزود: عدالت عملی در انجام برخی از امور کم‌رنگ است و افراد باید تلاش کنند تا به این دغدغه مهم جامه عمل بپوشانند./9461/د102/ع

ارسال نظرات