۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۵۲۹۱۳
امام جمعه موقت تبریز:

غرب به دنبال راه‌اندازی بحران سوریه در عراق است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی‌زاده با اشاره به این‌که خطر جنگ فرقه‌ای در داخل عراق مردم این کشور را تهدید می کند، گفت: غرب به دنبال راه‌اندازی بحران سوریه در عراق است.
حجت الاسلام علي حاجي زاده، امام جمعه موقت تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی حاجی زاده، امام جمعه موقت تبریز، امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به فتنه‌انگیزی گروه‌های تروریستی در سوریه اظهار داشت: غرب با همکاری شیوخ مرتجع عربی منطقه ماه‌ها است که به دنبال براندازی دولت بشار اسد و شکست مقاومت اسلامی است.

 

وی با بیان این‌که سوریه در سال‌های گذشته صادقانه در عمل و گفتار به حمایت از مردم مظلوم فلسطین برخاسته است، خاطرنشان کرد: هدف نهایی استکبار جهانی به آمریکا در حمایت از شورش‌های داخلی سوریه تأمین امنیت رژیم صهیونیستی در مقابل موج اسلام‌گرایی و بیداری اسلامی در منطقه است.

 

حجت الاسلام حاجی‌زاده بر ضرورت همدلی بیشتر مسلمانان جهان در مقابله با توطئه های استکبار تأکید کرد و گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی برای عراق نقشه دارند و می خواهند سوریه بزرگ در این کشور ایجاد کنند، به عبارت دیگر غرب به دنبال راه‌اندازی همان بحران سوریه در داخل عراق است.

 

وی با اشاره به این‌که خطر جنگ فرقه‌ای در داخل عراق مردم این کشور را تهدید می کند، افزود: آمریکا به دنبال آن است تا آتش فتنه و جنگ داخلی در عراق را گسترش داده و عراق متحد و یکپارچه را تکه تکه کنند، آمریکا و رژیم صهیونیستی می خواهند همان بلوایی را که در سوریه ایجاد کرده اند، در عراق هم برقرار کنند.

 

امام جمعه موقت تبریز خواستار وحدت و انسجام اسلامی امت اسلامی برای مقابله با توطئه‌های شوم نظام سلطه شد و ادامه داد: مردم عراق باید هوشیار باشند و به تفرقه افکنی های دشمنان توجه نکرده و بدانند تمام مسلمان با هم برادرند و ضروری است وحدت خود را زیر لوای قرآن حفظ کنند.

 

حجت الاسلام حاجی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: سیره و سنت رسول اکرم(ص) بهترین الگو برای زندگی سعادتمند بشری محسوب می شود، تمسک به سیره آن بزرگوار نجات‌بخش از یوغ تفکرات شیطانی است./935/پ201/س

ارسال نظرات