۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۵۲۲۸۱
امام جمعه آمل:

ترویج فرهنگ قرآنی نیازمند برنامه ریزی منسجم است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با اشاره به این که جوانان و نوجوانان هدف اصلی دشمنان در تهاجم فرهنگی هستند، خاطرنشان کرد: مدارس بهترین بستر برای نشر مفاهیم قرآنی و قوی ترین سنگر برای دفاع از آرمان های والای انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل امروز در دیدار با رییس آموزش و پرورش و جمعی از کارکنان این اداره با بیان این که آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین وزارت خانه در کشور است که باید در این راستا توجه ویژه ای نسبت به آن وجود داشته باشد، گفت: این نهاد ارزنده باید محلی برای خدمت متعهد ترین، معتقد ترین و متخصص ترین نیروها باشد.

 

وی با اشاره به این که جوانان و نوجوانان هدف اصلی دشمنان در تهاجم فرهنگی هستند، خاطرنشان کرد: مدارس بهترین بستر برای نشر مفاهیم قرآنی و قوی ترین سنگر برای دفاع از آرمان های والای انقلاب اسلامی است.

 

وی با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی باید با برنامه ریزی منسجم و سازمان یافته باشد، خاطرنشان کرد: همه ما باید سعی کنیم که نوای نوربخش قرآن کریم در خانه هایمان طنین انداز باشد و از این کتاب ارزنده به بهترین وجه ممکن و در راستای خودسازی بهره گیریم.

 

حجت الاسلام رحمانی، طرح های قرآنی آموزش و پرورش را امری ارزنده و شایسته دانست و یادآور شد: دایر نمودن مدارس قرآنی، آموزش تخصصی قرآن مجید، برپایی نماز جماعت و طرح آیت الکرسی در حقیقت گسترش فرهنگ قرآنی و نهادینه کردن دین در جان دانش آموزان است که باید با اهتمام خاصی این حرکت های والا ادامه یافته و بر ترویج آن تاکید شود.

 

 

امام جمعه آمل با بیان این که ترویج فرهنگ قرآنی باید مورد توجه همگان باشد، یادآور شد: قرآن گوهر گران بهایی است که اگر در راستای تفهیم و ترویج آن تلاش خاصی صورت گیرد شاهد حل بسیاری از مشکلات جوامع بشری خواهیم بود که این ها همه از الطاف خدواند منان است که برای ما تدبیر کرده است.

 

اکبر لطفی، مدیر آموزش و پرورش آمل نیز در این دیدار با بیان این که معلم امانت دار بزرگ ترین دارایی و هستی خانواده ها است، گفت: آموزش و پرورش با علم بر اهمیت و تاثیر معلم بر دانش آموزان و اعتماد خانواده ها به این نهاد درصدد است تا بهترین افراد را وارد این مجموعه کند.

 

وی با اشاره به این که آموزش و پرورش در تمامی سطوح جامعه و از هر قشری مخاطب دارد، خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است تا ارزشی ترین و کیفی ترین نیروها در این مجموعه وارد شوند تا بتوانند بهترین اثربخشی را بر دانش آموزان داشته باشند./950/پ202/ب

ارسال نظرات