۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۵۱۲۹۲
اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم:

اجازه نخواهیم داد تفکر سکولار در حوزه رسوخ کند

خبرگزاری رسا ـ تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در بیانیه ای تاکید کردند: حوزه علمیه و تمامی ارکان آن از مراجع تقلید و جامعه مدرسین تا اساتید، فضلا و طلاب همواره پشتیبان و یاور نظام مقدس اسلامی بوده و خواهند بود و تقویت و حمایت نظام را واجب عینی می دانند.
اولين اجلاس تشکل اساتيد سطوح عالي و خارج در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین اجلاسیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر پنج شنبه هفتم دیماه با سخنرانی آیت الله هاشمی شاهرودی و با حضور پرشور اساتید و فضلای حوزه علمیه قم در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد.
در پایان این اجلاسیه، اساتید عضو این تشکل در بیانیه ای سالروز حماسه 9دی را گرامی داشتند و تاکید کردند: 9 دی تجلی بصیرت مردمی بود که پس از شش ماه صبوری و بردباری در برابر فتنه‌‌انگیزان به میدان آمدند تا خود بساط این غائله را برچینند.
متن این بیانیه که در اختیار خبرگزاری رسا قرار گرفته به این شرح است:
تاریخ پنج دهه مجاهدت ملت شریف ایران اسلامی و نهضت ماندگار حضرت امام خمینی(ره) شاهد روزهای مهم و تأثیرگذاری بوده است که نقطه عطفی در مسیر حوادث این انقلاب به شمار می‌آیند، قیام مردم ولایتمدار قم در دفاع از حریم دین و ولایت و ساحت قدسی مرجع عظیم‌الشأن حضرت امام خمینی(ره) به پرچمداری روحانیت انقلابی در 19 دی سال 56 بغض فروخفته در گلوی یک ملت را شکست و سیل خروشانی را در کشور جاری کرد که پایه‌های پوسیده نظام شاهنشاهی و حاکمیت خاندان وابسته پهلوی را با خود برد و فصل جدیدی را در تاریخ مردم این سرزمین بلکه فراروی بشر گشود.
پرچم عزتی که در این نقطه عالم به رهبری امام عزیز و با فداکاری ملت سربلند ایران برافراشته شد و موج روزافزونی از بیداری را در دنیای اسلام برانگیخت، از تجزیه‌طلبی‌ها و آشوب‌های گروهک‌ها و جنگ تحمیلی هشت ساله گرفته تا تهاجم فرهنگی و فشارهای سیاسی و اقتصادی سی‌ساله همگی نشانه‌های این توطئه دائمی است.
پیچیده ترین و خطرناک ترین این توطئه‌ها فتنه طراحی‌شده سال 88 بود که دشمن با سوء‌استفاده از غفلت و بی‌بصیرتی برخی خواص بیش از شش ماه کشور را درگیر غائله‌ای خوفناک کرد، فتنه‌ای که در ان تمام کفر و نفاق در جبهه‌ای واحد در برابر ملت مسلمان ایران صف‌آرائی کرد، اما امداد و هدایت الهی و الطاف و عنایات حضرت بقیةالله(عج) سبب شد که این ملت به پیشوایی رهبر بصیر و فرزانه خویش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از این فتنه هولناک نیز به سلامت عبور کند.
9 دی تجلی بصیرت مردمی بود که پس از شش ماه صبوری و بردباری در برابر فتنه‌‌انگیزان به میدان آمدند تا خود بساط این غائله را برچینند و بیعت ماندگارشان را با آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی و با رهبر حکیم و عزیزشان به دوست و دشمن نشان دهند.
تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم با گرامیداشت خاطره این دو روز تاریخی و در آستانه اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نکات ذیل را تقدیم می دارد:
حوزه علمیه و تمامی ارکان آن از مراجع تقلید و جامعه مدرسین تا اساتید، فضلا و طلاب همواره پشتیبان و یاور نظام مقدس اسلامی بوده و خواهند بود و تقویت و حمایت نظام را واجب عینی می دانند.
تفکر جدایی دین از سیاست و به تعبیر دیگر سکولاریسم اندیشه‌ای بیگانه از آموزه‌های مقدس اسلامی است و حوزه های علمیه یه یاری خداوند و با هوشیاری حوزویان از نفوذ چنین انحرافی مصون خواهند ماند.
در شرایط حساس کنونی جهان و منطقه حفظ وحدت و همدلی در سایه هدایت های رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی ضامن حفظ ثبات و امنیت و پیشرفت کشور است، از این رو از همه مسؤولان محترم و آحاد ملت عزیز ایران تقاضا داریم بیش از هر زمان دیگر مراقب توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمن باشند.
در پایان امیدواریم خطباء و مبلغان در ایام پیش‌رو و در مجالس حسینی با تبیین معارف اهل‌بیت(ع) مسائلی را که ذکر شد برای مردم تشریح کنند، تا به یاری خداوند در حوادث مهمی که پیش روی انقلاب اسلامی قرار دارد، زمینه بروز فتنه‌های جدیدی که دشمن در پی آن است سلب شود./907/پ203/ج
ارسال نظرات