۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۱۵۰۵۲۵
رییس بازرسی کل کشور:

ترویج دین رسالت بزرگ روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ رییس بازرسی کل کشور گفت: وقتی که با توجه به آیات فراوان، پیام‌رسانی و ترویج دین رسالت بزرگ پیامبر اکرم(ص) باشد، ما هم باید این امر را عزیز، بزرگ و مقدس بداریم و به تمام سختی‌ها و مشکلاتش تن داده تا دین را به همگان برسانیم.
حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي رييس سازمان بازرسي کل کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه طلاب و روحانیان کرمانی شب گذشته با حضور حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام پورمحمدی در این جلسه اظهار داشت: طلبگی توفیق بزرگی است و هیچ‌چیز در اهمیت با آن برابری ندارد؛ من حاضرم همه‌چیزم را فدای طلبگی کنم و این را بالاترین افتخار برای خود می‌دانم.

وی در ادامه با توجه به آیه «و ما علی الرسول الا البلاغ» افزود: وقتی که پیام‌رسانی و ترویج دین رسالت بزرگ پیامبر اکرم(ص) باشد، ما هم باید این امر را عزیز، بزرگ و مقدس بداریم و به تمام سختی‌ها و مشکلاتش تن داده تا دین را به همگان برسانیم.

رییس بازرسی کل کشور خطاب به نسل‌ جدید طلبه‌ها که ادامه دهنده راه روحانیت و مبارزه هستند گفت: باید موقیعت طلبگی، تحصیل و تهذیب را مغتنم بداریم چون این موقعیت‌ها فرصت‌های تکرار ناشدنی هستند و باید از این فضا، نشاط و فراگیری جوانی نهایت بهره‌برداری را انجام دهیم.

وی با اشاره به این‌که مردم به برکت نظام جمهوری اسلامی هنوز به روحانیت اعتقاد داشته و آن‌ها را گرامی می‌دارند، تصریح کرد: باید تلاش کرد تا از علمیت و تقوای بالایی برخوردار شده و جوابگوی جمعیت فراوان نیازمندانی شد که لحظه‌شماری می‌کنند برای زانو زدن در برابر روحانی وارسته و برجسته، تا از کمالات وی بهره ببرند.

رییس بازرسی کل کشور با بیان این‌که ما طلبه هستیم و نباید فقط به دنبال کارهای انقلابی باشیم تصریح کرد: مردم از ما انتظار دارند که دین را همان‌طور که هست به آن‌ها برسانیم؛ بنابراین باید به تقوا و افزایش علمیت اهمیت زیادی بدهیم و در کنار طلبگی به فعالیت‌های انقلابی نیز بپردازیم.

وی اظهار داشت: شهید قدوسی خطاب به طلاب می‌گفت که ما طلبه هستیم و باید به خوبی درس بخوانیم، حتی اگر انقلاب پیروز شود، فقط طلبه باسواد می‌تواند حکومت را اداره کرده و زمام امور را به دست بگیرد.

حجت‌الاسلام پور محمدی با اشاره به این‌که شهید قدوسی در امر درس خواندن طلاب خیلی جدی بود خاطرنشان کرد: شهید قدوسی وقتی غفلت یا کم‌کاری طلاب در درس را می‌دید، سریع با آن‌ها برخورد می‌کرد و حتی عذر آن‌ها را نیز می‌خواست.

وی با اشاره به این‌که اسلام راه‌گشا، هدف و مسیر سعادت آفرین است، اظهار داشت: راه‌گشا و حق بودن اسلام با شعار اثبات نمی‌شود بلکه باید روحانیان پاسخگوی سؤالات جوانان باشند، همان‌طور که جوانان فقط از روحانیان انتظار پاسخ به سؤالات دینی خود را دارند./997/پ202/ع

ارسال نظرات