۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۴۹۹۸۹
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

حضور با بصیرت مردم در حماسه 9 دی توطئه دشمنان را خنثی کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین نکونام فتنه سال 88 را فتنه‌ای عظیم دانست و با تأکید بر لزوم تبیین واقعه 9 دی‌ماه، گفت: در حماسه 9 دی‌ماه، واقعه‌ای مهم که همان حضور با بصیرت مردم در صحنه بود، تلاش پیچیده دشمنان نظام برای رسیدن به مقاصد شوم خود را خنثی ساخت.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، امروز 25 آذرماه در نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی که در این استان برگزار شد، فتنه سال 88 را فتنه‌ای عظیم دانست و با تأکید بر لزوم تبیین واقعه 9 دی‌ماه، گفت: در حماسه 9 دی‌ماه، واقعه‌ای مهم که همان حضور با بصیرت مردم در صحنه بود، تلاش پیچیده دشمنان نظام برای رسیدن به مقاصد شوم خود را خنثی ساخت.

وی با اشاره به شباهت اردوگاه امام حسین(ع) در کربلا و انقلاب اسلامی، تصریح کرد: در برهه کنونی اردوگاه امام حسین(ع) و انقلاب اسلامی ایران در یک مسیر قرار دارند و این در حالی است که اردوگاه یزیدی، فتنه و استکبار به صورت تمام عیار در برابر اردوگاه انقلاب اسلامی ایران توطئه و فتنه انگیزی می کند.

حجت‌الاسلام نکونام خدامحوری را ویژگی مبنایی اردوگاه امام حسین(ع) و همچنین اردوگاه انقلاب اسلامی در عصر حاضر دانست و اظهار کرد: در واقعه عظیم کربلا آنچه تبلور داشت خدامحوری بود و در انقلاب اسلامی ایران نیز آنچه از آغاز تا امروز در امام خمینی(ره)، لبیک‌گویان به ایشان و شهدا موج می‌زد، خدامحوری و حرکت در مسیر الهی بود و چنانچه روزی رنگ الهی از اقدامات و چهره‌ها محو شود آن روز، روز نابودی ما خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در جبهه حق، همواره خدامحوری خودنمایی می‌کند اما در جبهه باطل و فتنه آنچه نمایان می‌شود چیزی جز نازیبایی، دنیاپرستی و امیال شیطانی نیست.

امام جمعه شهرکرد بصیرت، ولایت‌مداری، دین‌مداری، وحدت و همدلی، شجاعت، طرفداری از حق، اخلاق محوری و عشق به شهادت را از دیگر ویژگی‌های جبهه حق دانست.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به بی‌بصیرتی جبهه باطل و فتنه، بی‌بصیرتی را خطری بزرگ دانست و تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مهم حماسه 9 دی‌ماه، بصیرت‌دهی به مردم به‌ویژه جوانان در راستای دشمن‌شناسی است که باید به‌عنوان یک وظیفه اساسی به‌طور مستمر دنبال شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر لزوم ولایت‌مداری، ادامه داد: دشمن به ‌منظور ایجاد شبهه نسبت به ولایت فقیه و تزلزل در این جایگاه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند؛ بر این اساس تشخیص ولی امر زمان و ایستادن در برابر طاغوت در راستای حرکت در مسیر حق ضرورت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام سرسپردگی و تبعیت بی چون و چرا را اقتضای ولایت‌مداری دانست و با بیان این که این مهم از ویژگی‌های جبهه حق است، اظهار کرد: در مکتب اسلام، حق قرآن و تشیع بدون سرسپردگی حق ولایت ادا نمی‌شود و تنها با تحقق این مهم جامعه اسلامی در مسیر الهی حرکت خواهد کرد./9461/پ203/ب

ارسال نظرات