۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۴۹۵۶۹
حجت الاسلام و المسلمین نکونام مطرح کرد؛

ارتباط تنگاتنگ رزمندگان با نماز عامل اصلی پیروزی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: هشت سال دفاع مقدس حماسه ای جاودان و ماندگار در تاریخ ایران اسلامی و نقشه راهی برای آیندگان است که عامل رقم خوردن این دوران طلایی انقلاب شکوهمند اسلامی فریضه نماز و توسل به خداوند متعال است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در گردهمایی استانی استقبال از همایش سراسری نقش نماز در هشت دوران سال دفاع مقدس، نماز را مسأله‌ای مقدس، مهم و مبنایی در دین مبین اسلام معرفی کرد و گفت: اهمیت و قداست نماز سبب شده است که از آن در دین مبین اسلام به عنوان ستون دین یاد شود.

رییس شورای حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که در راستای تبیین اهمیت و نقش نماز در هدایت و رستگاری افراد جامعه تکلیف بزرگی است، ابراز داشت: افراد در جهت تبیین و ترویج نماز و نمازخوانی مکلف هستند و باید وظیفه خود را در این باره به خوبی انجام دهند.

امام جمعه شهرکرد به نقش تأثیرگذار نماز در پیروزی هشت سال دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس حماسه ای جاودان و ماندگار در تاریخ ایران اسلامی و نقشه راهی برای آیندگان است که عامل رقم خوردن این دوران طلایی انقلاب شکوهمند اسلامی فریضه نماز و توسل به خداوند متعال است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تأکید بر این که ناگفته‌های معنوی و مقدس هشت سال دفاع مقدس باید برای جوانان تبیین شود، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس صحنه هایی وجود دارد که هنوز برای جوانان و جامعه به خوبی تبیین نشده و تا امروز آنچه که به دست ما رسیده تشریح تنها بخشی از معجزات آن دوران باشکوه است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری دفاع مقدس را مجموعه ای کامل و جامع از برنامه های تربیتی، معنوی، تکاملی و راهگشا برای نسل های آینده دانست و گفت: آیندگان جهت پیمودن کمال و سعادت از اعجازهای گنجینه تمام نشدنی دوران دفاع مقدس استفاده و بهره مند شوند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: ارتباط تنگاتنگ و بسیار قوی رزمندگان اسلام با نماز و خداوند متعال در هشت سال دفاع مقدس سبب خلق حماسه ای برتر و جاودان در تاریخ شد که تاکنون هیچ کتاب و قلمی نتوانسته چنین حماسه ای را در تاریخ ثبت کند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در بخش پایانی سخنانش با تشکر و قدردانی از برگزار کنندگان این همایش، برگزاری چنین همایش هایی را راهکاری مهم در جهت ترویج نماز و نمازخوانی دانست و گفت: می توانیم با بهره مندی از جاذبه های دینی و معنوی دفاع مقدس گام های تأثیرگذاری را در راستای تبیین فرهنگ نماز برداریم./9461/پ202/س

ارسال نظرات