۰۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۴۸۱۷۴

انتقاد آیت الله شبستری از نگرش سطحی و ساده‌انگارانه برخی مسؤولان به مقوله فرهنگ

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، از نگاه سطحی و ساده انگارانه برخی از مسؤولان نسبت به مقوله فرهنگ انتقاد کرد و گفت: گسترش فعالیت ضددینی و تبلیغی وهابیت زنگ خطری برای متولیان فرهنگی و مبلغان دینی است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که در دفتر امام جمعه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان اسلام و تشیع از هر فرصت و ظرفیتی برای ضربه زدن به اسلام به ویژه مکتب اصیل شیعی بهره می جویند و امروز وهابیت ابزاری برای تحقق اهداف ضددینی غرب است.

 

وی با بیان این‌که گسترش فعالیت ضد دینی و تبلیغی وهابیت زنگ خطری برای متولیان فرهنگی و مبلغان دینی است، تصریح کرد: در شرایطی که بیش از 40 هزار سایت در فضای مجازی علیه تشیع و مقدسات اسلامی در حال فعالیت هستند،‌ توجه به تقویت فرهنگ اسلامی و نهادینه کردن ارزش‌ها ضروری است.

 

امام جمعه تبریز خواستار فراهم کردن زمینه‌های لازم برای فعالیت‌های فرهنگی با نگرش دینی در سطوح مختلف اجتماعی شد و تصریح کرد: ترویج فرهنگ مسأله‌ای نیست که امروز یا فردا محقق شود، سال‌ها زمان نیاز داریم و بایستی سرمایه‌گذاری کنیم تا بتوانیم ارزش‌های اصیل اسلامی را در بنیان خانواده‌ها نهادینه کنیم.

 

آیت الله شبستری با انتقاد از نگرش سطحی و ساده‌انگارانه نسبت به مقوله فرهنگ، تصریح کرد: دشمنان برای رواج برخی منکرات در جوامع اسلامی، سال‌ها مطالعه و هزینه می کنند، این در حالی است که گاه ما با دارا بودن عالی‌ترین مبانی و ارزش‌های انسانی قادر به بیان صحیح و ترویج اصولی آن نیستیم.

 

وی تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ دینی در جامعه نیازمند ارتباط بیش از پیش اصحاب فرهنگ و مبلغان دینی با قشر جوان جامعه هستیم، چراکه در بحث تهاجم فرهنگی دشمن، لبه تیز این حملات به سمت جوانان بوده و تمام توجه دشمنان اسلام و ایران به این امر معطوف است.

 

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که باید راهکارها و راهبردهای ارزشی و هدفمند برای مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام اندیشیده و ارائه می‌شود، گفت: تمام برنامه‌های فرهنگی باید با محوریت جوانان باشد، در غیر این صورت نتایج حاصله آن گونه که باید با اهداف پیش بینی شده، همخوانی نخواهد داشت.

 

آیت الله شبستری با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: اصطلاح ناتوی فرهنگی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد ریشه در دقت و ظریف اندیشی و همچنین اشراف کامل ایشان بر مسائل فرهنگی جامعه دارد و این امر رسالت مسؤولان و متولیان فرهنگی جامعه را در توجه بیش از پیش به مقوله فرهنگ خطیرتر می‌سازد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش و جایگاه شورای فرهنگ عمومی در اتخاذ برنامه و تصمیم‌های اصولی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی نهادی مبتنی بر ارزش‌هاست که با حضور فرهیختگان علمی و فرهنگی تشکیل می‌شود و مصوبات آن از شاخص‌های تاثیرگذاری است که می تواند فرهنگ عمومی جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.

 

امام جمعه تبریز در پایان با تأکید بر این‌که بروکراسی اداری برای اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگی عمومی باید کاهش و اختیارات شورای فرهنگ عمومی نیز افزایش یابد، افزود: جلسات این شورا از اهمیت بالایی برخوردار است و باید تصمیم‌های اتخاذ شده از طرف شورای فرهنگ عمومی مدنظر و در راس توجهات مسؤولان استانی باشد./935/پ202/ج

 

ارسال نظرات