۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۴۷۹۵۸
امام جمعه دماوند:

دشمن شناسی مهم‎ترین درس نهضت حسینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دماوند با تاکید بر این که دشمن شناسی از اهداف والای نهضت عاشورا است، بیان داشت: حادثه کربلا هم وقت نالیدن و هم وقت بالیدن است که نباید تنها به حسین حسین اکتفا شود و این امر نیز نیاز است.
حجت الاسلام علاء الديني، امام جمعه دماوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمد علاء الدینی، امام جمعه دماوند امروز در جمع عزاداران حسینی هیأت محبین آل طاها آمل با بیان این که در مجالس امام حسین(ع) تنها نباید از ارزش ها صحبت شود، گفت: باید خطرات و آسیب ها را در کنار ارزش ها بیان نماییم تا همگان به آگاهی دست یابند.

 

وی با اشاره به این که تربیت علوی و فاطمی از ابتدای نهضت حسینی به هم گره خورد و توانست نقش والایی را ایفا کنند، خاطرنشان کرد: یک قسمت از خطبه های سرور و سالار شهیدان پیرامون این تربیت است که امام به آن افتخار می ورزد.

 

امام جمعه دماوند با بیان این که وقتی در حادثه کربلا اردوگاه امام حسین(ع) و اردوگاه دشمن را مقایسه می کنیم می بینیم که در اردوگاه دشمنان همگان منقوص بودند، بیان داشت: اردوگاه امام حسین(ع) مکانی برای بهترین انسانها بود که با اخلاصی راسخ پا در میدان خواست و اراده الهی گذاشتند که نام آنان برای همیشه تاریخ به یادگار ماند.

 

حجت الاسلام علاءالدینی با تاکید بر این که انسانی که در مسیر حق است نباید با انسانی که در مسیر ظلم است خطش یکسان باشد و این امر نیز در قرآن کریم آمده است، گفت: تربیت والا و ارزنده از امام حسین(ع) الگویی ساخت تا هم از حقایق و هم از انحرافات سخن گوید.

 

وی با بیان این که بنی امیه درصدد منحرف نمودن مردم بودند و برای دستیابی به خواسته خود تلاش فراوانی را داشتند، خاطرنشان کرد: آنان بهترین راه به انحراف کشیدن مردم را در جهل و نا آگاهی مردم می دانستند که از این فرصت کمال بهره برداری را کردند.

 

امام جمعه دماوند با تاکید بر این که دشمن شناسی از اهداف والای نهضت عاشورا است، بیان داشت: حادثه کربلا هم وقت نالیدن و هم وقت بالیدن است که نباید تنها به حسین حسین اکتفا شود و این امر نیز نیاز است.

 

حجت الاسلام علاءالدینی با بیان این که امام حسین(ع) را منتظرانش نکشتند و آنان تنها به دنبال منافع خود بودند، گفت: فرد منتظر هیچ گاه امامش را نمی کشد.

 

وی با تاکید بر این که در مجالس عزاداری باید به شعائر والای حسینی توجه ویژه ای شود، خاطرنشان کرد: اگر کسی با امام حسین(ع) این طور برخورد کند که کربلا به پایان رسید این همان انحرافی است که دشمنان به دنبال آن هستند./950/پ202/ب

ارسال نظرات