۰۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۴۷۷۶۷
حجت الاسلام شجونی:

حفظ بصیرت از مهم ترین درس های نهضت عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه روحانیت مبارز با تبیین درس های عاشورا حفظ بصیرت را از مهم ترین درس های این نهضت دانست و تاکید کرد: ما باید از این واقعه عبرت بگیریم و فریب زر و زور دنیا را نخوریم.
شجوني

حجت الاسلام جعفر شجونی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: یکی از درس های نهضت عاشورا حفظ بصیرت است زیرا یکی از اشخاصی که حضورش در کربلا بعد از بیست سال سکوت تعجب برانگیز بود شمر بن ذی الجوشن است.

وی در ادامه اضافه کرد: شمر از سپاهیان امیرالمؤمنین(ع) بود که در جنگ صفین مجروح شد با این حال چه بلایی بر سر او آمده است که بعد از بیست سال سر مبارک امام حسین(ع) را از تن جدا می کند.

حجت الاسلام شجونی تصریح کرد: ما باید از این واقعه عبرت بگیریم و فریب زر و زور دنیا را نخوریم.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان این که هیچ صفتی بالاتر از ایستادگی و مردانگی نیست، اظهار داشت: گاندی می گوید امام حسین(ع) سر در دست یزید دادند اما دست در دست یزید ندادند.

وی ادامه داد: ارتباط با کسانی که با بشریت دشمن هستند و با علم و عقل میانه ای ندارند خسارت دنیایی و آخرتی دارد.

حجت الاسلام شجونی با تأکید بر این که حرام خواری یکی از دلائل واژگونی عقل و فطرت است، ابراز داشت: امام حسین(ع) به سپاهیان عمر سعد فرمودند دلیل این که شما به سخنان ما گوش نمی دهید این است که شکم هایتان پر از حرام شده است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به این که در جامعه باید جلوی رشوه خواری و حرام خواری گرفته شود زیرا نشانه بی تقوایی است، تاکید کرد: امیرالمؤمنین(ع) در خطبه ای در نهج البلاغه می فرمایند ظلم به مردم، دزدی از بیت المال مسلمین، فامیل بازی و رشوه خواری آفت است.

وی ابراز داشت: در حالی که 1400 سال است برای امام حسین(ع) گریه می کنیم نباید بگذاریم که در ما صفات یزیدی ها به وجود بیاید.

حجت الاسلام شجونی با بیان این که باید بصیرت خود را بالا ببریم، تصریح کرد: یکی از نتایج نهضت عاشورا این است که افراد گمنام ولی با بصیرت نامی شدند و یک مشت اشخاص نامی ولی بی بصیرت گمنام شدند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به این که دشمن شناسی مساله با اهمیتی است، اظهار داشت: باید دشمن شناسی مان را تقویت کنیم تا اسیر پوچی ها و پلیدی ها نشویم.

وی گفت: کشمیری که عامل بمب گذاری در دفتر نخست وزیری بود، کسی است که پیش نمازی می کرد و بعد از انفجار پا به فرار گذاشت./956/ت302/ج

ارسال نظرات