۰۵ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۱۴۴۴۸۸
نماینده آیت الله سیستانی:

دخالت نمایندگان در کارهای اجرایی عامل ضعف پارلمان است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر مقدس کربلا از دخالت نمایندگان در کارهای اجرایی و استخدام نزدیکان خود در وزاتخانه و ارگان های دولتی به عنوان عامل اصلی ضعف پارلمان یاد کرد.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني در كربلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از براثا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز عید سعید قربان شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد از رواج واسطه گرایی در گزینش کارمندان به شدت انتقاد کرد و گفت: برخی از نمایندگان پارلمان برای استخدام نزدیکان خود وارد عمل می شوند و حتی سفرهای خارجی را از سوی وزارتخانه و ارگان های دولتی برای آنان تدارک می بینند.

 

وی افزود: نمایندگان پارلمان با رأی بالای مردم به پارلمان راه یافته اند و وظیفه دارند در جهت خدمت به کسانی که آنان را به پارلمان فرستادند، تلاش کنند، نه این که فعالیت خود را وقف خدمت به دوستان و نزدیکان سازند.

 

حجت الاسلام صافی تصریح کرد: قانونگذاری مهم ترین وظیفه نماینده پارلمان است و همگان انتظار دارند که وی در این زمینه به فعالیت بپردازد، اما متاسفانه شاهد آن هستم که برخی از نمایندگان به فعالیت های اجرایی روی آورده و وظیفه خود را کاملا به فراموشی سپرده اند.

 

نماینده آیت الله سیستانی به کاهش احترام به چنین نمایندگانی اشاره کرد و اظهار داشت: وزارتخانه و سازمان های اجرایی از چنین نماینده ای که از عضویت خود در پارلمان برای اهداف شخصی استفاده می کند، بیزار هستند و مدرکی علیه خود در این وزارتخانه ثبت می کند، بدین سبب است که پارلمان از قدرت افتاده و نمی تواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

 

وی تاکید کرد: نمایندگان پارلمان باید برای تصویب قوانینی که سایر مردم را از بیکاری نجات داده و فرصت های کاری را در اختیار بیکاران قرار دهد، تلاش کنند. ما دوست داریم نمایندگان پارلمان بتوانند مسؤولیتی که از سوی مردم در اختیار آنان قرار داده شده است، به خوبی ادا کنند./980ب902/د

ارسال نظرات