۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۴۶۹
امام جمعه بروجرد خواستار شد:

توجه بیشتر به تعلیم و تربیت و جذب جوانان در مساجد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بروجرد مسجد را عامل همبستگی اجتماعی، وحدت و اتحاد دانست و خواستار برنامه ریزی برای جذب بیشتر جوانان به مساجد شد.
حجت الاسلام ترابي-امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد در گردهمایی ائمه جماعات، هیئت امنا و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج بروجرد که ظهر روز شنبه 29 مهرماه در مسجد امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد مسجد را مرکز تبلیغ دین و ترویج اسلام دانست و افزود: در این مکان مقدس افزون بر عبادت، تعلیم و تربیت جوانان و آموزش قرآنی باید مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان این که در طول تاریخ، مساجد محل حل مشکلات مردم بوده اند ابراز داشت: سامان بخشی به رویکردهای سیاسی جامعه از دیگر کارکردهای مساجد است که ائمه جماعات مساجد نباید از این موضوع غافل شوند.

حجت الاسلام ترابی به سرمایه گذاری دشمن جهت ایجاد فاصله میان جوانان و مسجد اشاره کرد و گفت: ایجاد جاذبه برای جوانان و نوجوانان در مساجد سبب خنثی شدن توطئه های دشمنان در این زمینه می شود.

امام جمعه بروجرد مسجد را عامل همبستگی اجتماعی، وحدت و اتحاد دانست و خاطر نشان کرد: مسجد در فرهنگ اسلامی محلی برای زدودن کینه ها، عداوت، ایجاد و تقویت روحیه تعاون، همکاری و مشارکت مردمی بوده است.

حجت الاسلام ترابی با بیان این که امام جماعت باید با مطالعه و تحقیق بتواند پاسخگوی نیازهای جوانان باشد ابراز داشت: برگزاری برنامه های فرهنگی وظیفه مهمی است که پایگاه های مقاومت بسیج و کانون های فرهنگی باید به آن توجه کنند.

وی در پایان کمبود مسجد را از مشکلات فعلی دانست و افزود: در شهرستان بروجرد 87 مسجد وجود دارد که زمان ساخت بیشتر آنها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است و در بافت قدیمی شهر قرار دارند./9464/پ202/ص

ارسال نظرات