۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۳
کد خبر: ۱۴۳۲۰۲
در جشنواره هلهله فرشته‌ها مطرح شد؛

انتقاد حجت‌الاسلام پناهیان از کم‌کاری رسانه‌ها در ترویج ازدواج به سبک دینی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از رسانه‌ها در عدم ترویج ازدواج به سبک دینی، گفت: متاسفانه صدا و سیما و سینمای ما در عرصه ترویج ازدواج به سبک دینی، آن طور که باید و شاید درست عمل نکرده‌اند.
حجت الاسلام پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در چهارمین جشنواره هلهله فرشته‌‌ها که چهارشنبه شب 26 مهرماه در حسینیه شهدای قم برگزار شد، یکی از ظلم‌هایی را که امروزه به دختران جوان می‌شود، به تأخیر افتادن زمان ازدواج آنان دانست.

 

وی طولانی بودن نظام آموزش و پرورش از یک سو و اشتباه بودن فرهنگ جامعه در زمینه ازدواج از سوی دیگر را از دلایل به تأخیر افتادن ازدواج دختران عنوان و اظهار کرد: همه این مسایل سبب می‌شود این ظلم ناخواسته به جوانان به ویژه دختران جوان وارد شود و باید برای تاخیر در ازدواج، فکری جدی کرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه بر لزوم برگزاری مراسم عروسی به سبک دینی و اسلامی تأکید کرد و افزود: گفتن یک شب هزار شب نمی‌شود، نباید مجوز گناه در شب عروسی باشد؛ ما اگر امام علی(ع) را دوست داریم، بیاییم در شب عروسی، مدح علی(ع) و علی اکبر امام حسین(ع) را بگوییم.

 

وی با بیان این‌که دعای عروس و داماد در شب عروسی، مستجاب است اما متاسفانه برخی در این شب به گناه می‌افتند و دعایشان هم مستجاب نمی‌شود، ابراز کرد: در جامعه زمینه و بستر برای ازدواج به سبک دینی وجود دارد، اما متاسفانه فرهنگ‌سازان جامعه از این حیث از مردم عقب هستند.

 

حجت‌الاسلام پناهیان تصریح کرد: واقعا ما از ابتدای انقلاب تا کنون چند سریال یا فیلم سینمایی خوب داشته‌ایم که الگوی شادی اسلامی و ازدواج دینی را به مردم نشان داده باشد؛ البته من مخالف عملکرد شعاری و ساخت فیلم‌هایی با پیام‌های به اصطلاح گل درشت هستم.

 

این کارشناس و صاحب‌نظر حوزوی در ادامه از کم کاری رسانه‌ها و صدا و سیما در این باره انتقاد کرد و گفت: بنده از طرف فیلم سازان از مردم عذرخواهی می‌کنم که فیلم خوبی در این‌باره ساخته نشده است.

 

وی بیان داشت: متاسفانه عرصه هنر و رسانه، عرصه‌ای است که هنوز در آن عرق دینی و انقلابی قوی‌ای وجود ندارد و به سبب این‌که عشق و محبت به معنای واقعی نشان داده نشده است، جوان‌ها به سراغ عشق‌های قلابی می‌روند و از این ناحیه صدمات زیادی می‌بینند.

 

حجت‌الاسلام پناهیان بر لزوم تقویت بعد توانایی کسب و کار در جوانان به منظور فراهم کردن زمینه‌های ازدواج تاکید کرد و افزود: باید زمینه‌ای فراهم کرد تا جوانان و نوجوانان بتوانند مهارت کسب و کار پیدا کنند تا بتوانند با اتکای به خدا و توانایی‌های خود، یک زندگی را اداره کنند.

 

وی در ابتدای سخنان خود با بیان این که جامعه با تأخیر در ازدواج جوانان به آنان ظلم می‌کند، تصریح کرد: این که مقام معظم رهبری فرمودند اشتباه در کنترل نسل باید جبران شود، یکی از راههای آن همین تأکید بر ازدواج جوانان است و این‌که ازدواج زود جوانان دارای چه برکاتی است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به نکات مهمی درباره همسرداری اشاره کرد و گفت: کسی که ازدواج کرد، دیگر نباید بگوید که مثلا آیا همسری که برگزیده‌ام مناسب من بوده یا من اشتباه کردم و از این دست مسایل؛ در واقع بعد از ازدواج نباید همسر خود را ارزیابی به این معنا کند. /920/پ202/ی

ارسال نظرات