۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۴۱۳۲۷
امام جمعه اردبیل مطرح کرد؛

جنگ روانی از خارج، سوء مدیریت در داخل

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری گفت: مردم باید بدون توجه به جنگ روانی دشمن، از خرید کالای غیرضروری و خودداری کنند، بازاریان نیز باید با دولت در تنظیم قیمت و کاستن از برخی التهابات همکاری داشته باشند.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در اردبیل امروز در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل با تاکید بر کنترل بازار طلا و ارز اظهار داشت: اصلی‌ترین سرمایه نظام کسب رضایت مردم است، نباید با برخی ندانم‌کاری‌ها سرمایه های اصلی نظام را از دست داد.


وی با بیان این‌که هدف اصلی دشمن بدبینی مردم نسبت به نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: استکبار به دنبال شکاف میان مردم، نظام و رهبری است، اگر مشکلاتی در کشور وجود دارد بایستی مسؤولان با صداقت با مردم در میان بگذارند و امت را در حل معضلات و مشکلات سهیم بدانند.


امام جمعه اردبیل با بیان این‌که بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور ربطی به تحریم و تحرک دشمن ندارد، افزود: دولت از یک ماه پیش بازار را به حال خود رها کرد تا ارز مورد نیاز سایر اولویت‌ها در کف بازار تامین شود، که این خود به مشکلات دامن زده و کجای این مسأله با تحریم ارتباط دارد، نباید برخی سوء مدیریت های خود را گردن تحرکات خصمانه دشمن انداخت.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که ارز مورد نیاز کشور از فروش نفت تأمین می‌شود، تصریح کرد: کشور به اندازه سه سال ذخیره ارزی و طلا دارد که در تاریخ کشور بی سابقه بوده است، اما نقدینگی در بازار نسبت به سال‌های گذشته سه و نیم برابر افزایش داشته که در مسائل اقتصادی التهاب‌آور شده است.


حجت الاسلام والمسلمین عاملی دلالی، واسطه‌گری و جو سنگین روانی در بازار را از دیگر عوامل التهاب در بازار سکه و ارز دانست و گفت: نیاز ارزی کشور روزانه حدود 200 میلیون دلار است، با این حال سال گذشته بیش از 20 میلیارد دلار ارز در بخش‌های مختلف تزریق شده تا این عطش کاذب و جنگ روانی از بین رود.


نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: وضعیت نابسامان اقتصادی هیچ ربطی به تحریم و سیاسی‌کاری‌ها ندارد، هرچند دشمن تبلیغ می‌کند تا دولت را ناکارآمد جلوه دهد، از سوی دیگر تلاش دشمن برای نابسامان جلوه دادن وضعیت اقتصادی ایران محرز است.


وی خواستار هوشیاری مردم نسبت به توطئه های روزافزون دشمنان نظام اسلامی شد و اظهار داشت: مردم باید بدون توجه به جنگ روانی دشمن، از خرید کالای غیرضروری خودداری کنند، بازاریان نیز باید با دولت در تنظیم قیمت و کاستن از برخی التهابات همکاری داشته باشند.


امام جمعه اردبیل با تأکید بر این‌که ملت ایران در طول سه دهه گذشته همواره با انواع تحریم‌ها و تهدیدها مقابله کرده است، گفت: بایستی با محاسبه دقیق و مدبرانه تصمیم‌سازی کنیم تا مبادا در دام توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی گرفتار شویم.


حجت الاسلام والمسلمین عاملی در بخش دیگری از خود با تشریح وضعیت سیاسی حاکم در سوریه و مداخله دولت ترکیه در امور این کشور اظهار داشت: تجارت تروریستی کثیفی که امروز ترکیه وارد آن شده است، به یقین به نفع مردم ترکیه نخواهد بود، امروز دولتمردان این کشور ملعبه دست آمریکا و رژیم صهیونیستی شده اند.


وی ادامه داد: 30 هزار بی گناه در سوریه کشته شده است، اگر غرب مدعی مبارزه با تروریسم است، چرا از آشوبگران داخلی سوریه حمایت می کند، افزون بر این چرا نام گروهک تروریستی منافقین از لیست گروه‌های تروریستی آمریکا حذف می شود، دولت ترکیه نباید گرفتار سیاست های خصمانه غرب شود./935/پ202/س

ارسال نظرات