۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۳۹۸۲۰

مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه قرآن و حدیث تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحییه سال تحصیلی جدید دانشگاه قرآن و حدیث پردیس تهران امروز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ری شهری برگزار شد.
مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه قرآن و حدیث تهران برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحییه سال تحصیلی جدید دانشگاه قرآن و حدیث پردیس تهران، پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری شهری، حجت الاسلام هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه، حجت الاسلام مهدی قائمی فر، رییس جدید دانشگاه قرآن و حدیث پردیس تهران، امیرحسین باقر نژاد، فرماندار شهرستان ری و جمعی از اساتید و دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در تالار شیخ طوسی این دانشگاه برگزار شد.

 

تبدیل دانشکده قرآن و حدیث به دانشگاه

 

در ابتدای این مراسم، هادی حجت، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قرآن و حدیث از تبدیل شدن این دانشکده به دانشگاه خبر داد و گفت: با توجه به رشد علمی این دانشکده در سالهای اخیر در مقایسه با دیگر مراکز آموزش عالی و همچنین افزایش تعداد رشته های مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای علوم حدیث، وزارت علوم با تبدیل شدن این دانشکده به دانشگاه موافقت کرد.

 

 حجت‌الاسلام مهدی قائمی فر، رییس جدید دانشگاه قرآن و حدیث پردیس تهران از دیگر سخنران‌های این مراسم، با اشاره به قدمت دوازده ساله این دانشکده تصریح کرد: با توجه به برکات و رشد علمی این دانشکده وزارت علوم با تبدیل این دانشکده به دانشگاه موافقت کرد که مراحل قانونی آن به اتمام رسیده و هیئت امنای دانشگاه تشکیل شده و ریاست دانشگاه با حجت الاسلام والمسلمین ری شهری است.

 

وی با اشاره به این‌که مرکزیت دانشگاه در استان قم و دانشگاه قرآن و حدیث تهران با عنوان «پردیس تهران » معرفی شده است، افزود: ورودی امسال دانشگاه قرآن و حدیث تهران،‌ خانم ها هستند و آقایان داوطلب در قم پذیرش شده‌اند که امسال در پذیرش دانشجویان هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی 31 در صد رشد داشته‌ایم.

 

همچنین حجت الاسلام صادقی در سخنان کوتاهی در توصیه به دانشجویان اظهار داشت: دانشجویان عزیز از ظرفیت های نورانی این دانشگاه که همجواری با حضرت عبدالعظیم(ع) به عنوان ظرفیت عظیم نورانیت، تحصیل در رشته های نورانی قرآن و حدیث و اساتید با تقوا نهایت استفاده را انجام دهند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ری شهری نیز در سخنانی با اشاره به توهین به ساحت نورانی پیامبر اکرم(ص)، تصریح کرد: موج بیداری در جهان اسلام که به برکت انقلاب اتفاق افتاده، سبب توهین دشمنان اسلام به پیامبر اسلام(ص) شده است و باید آماده توطئه‌های پیچیده‌تری از سوی دشمنان علیه اسلام بود.

 

رییس دانشگاه قرآن و حدیث در توصیه های اخلاقی به دانشجویان ابراز داشت: دائم الوضو بودن، حفظ و کنترل زبان، تهجد شبانه و نافله شب از جمله مواردی است که می تواند نورانیت شما دانشجویان عزیز را افزایش دهد.

 

گفتنی است، حجت‌الاسلام والمسلمین ری شهری در این مراسم از تابلوی دانشگاه قرآن و حدیث پردیس تهران رونمایی کرد./958/پ202/ب

ارسال نظرات