۳۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۱۳۹۶۲۲
لحظه‌های ماندگار (26)؛

باران آن شب سلاح جدید دشمن را از کار انداخت

خبرگزاری رسا ـ سلاح جدیدی که به احتمال قوی «فوگاز» بود توسط اروپائیان در اختیار صدام گذاشته شده بود و نیروهای دشمن آن را در منطقه عملیات کار گذاشته بودند. با بارش باران تمام این سلاح‌ها از کار افتاد و حربه دشمن نقش بر آب شد.
آيت الله نمازي
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از ابتدای جنگ تا پایان آن در زمان عملیات‌ها در جبهه نبرد حق علیه باطل حضور داشته است؛ وی دو خاطره از دوران دفاع مقدس نقل می‌کند که خواندنی است.
 
معنویت جوانان جنگ 
در یکی از عملیات‌ها که می‌خواستیم از یک قرارگاه به قرارگاه دیگری برویم با تعدادی از طلاب نوجوان که تازه به جبهه آمده بودند، برخورد کردم.
 این طلاب نوجوان در حال تقسیم و اعزام به قرارگاه‌های مختلف بودند. وقتی تصمیم داشتیم به یکی از قرارگاه‌ها برویم دو نفر از این طلاب جوان را سوار ماشین کرده و با خود بردیم، در طول مسیر، یکی از طلبه‌های جوان که تازه محاسنش رشد کرده بود وقتی از جبهه و جنگ صحبت می‌کرد حال انسان منقلب می‌شد و چنان معنویتی به آدمی دست می‌داد که می‌خواست پرواز کند.
 
از حالت و معنویت این طلبه جوان بسیار منقلب شدم به طوری که ناخودآگاه اشک‌هایم جاری شد. با خودم گفتم امام خمینی‌(ره) با دل این جوانان 15 و 20 ساله چه کرده است که این‌گونه انسان را منقلب می‌کنند.
 
دعای رزمندگان، حربه دشمن بعثی را نقش بر آب کرد
 عملیات محرم بود، رزمندگان از شش ماه قبل برای انجام این عملیات کسب آمادگی ‌می‌کردند برای همین با رعایت کامل حفاظت اطلاعات که دشمن متوجه نشود، وارد میدان عملیات شدند.
 
در حالی که ماهواره‌های آمریکا و فرانسه و کشورهای دیگر کل منطقه‌های عملیات را فیلمبرداری می‌کرد و یگان‌های رزم را به دشمن نشان می‌داد، عملیات محرم با کمال رعایت مسائل امنیتی و حفاظتی در حال انجام بود. شب عملیات، آسمان کاملاً مهتابی بود و به خوبی تمام منطقه عملیاتی را به دشمن نشان می‌داد. آن روز همه فرماندهان مضطرب بودند که شب عملیات چگونه جابه‌جا شویم. بنا بود یک مسیر طولانی را پیاده‌روی کرده و پس از چندین ساعت حرکت بر قلب دشمن حمله کنیم ولی به دلیل روشنی هوا، دشمن سریع متوجه حرکت ما می‌شد و حمله را دفع می‌کرد. برخی دوستان گفتند دعا کنید و رزمندگان شروع به دعا کردند.
 نزدیک غروب بود که ابرهای سیاهی در آسمان پیدا شد و کل منطقه را پوشش داد و حجابی شد جلوی مهتاب. این امر هرگز اتفاقی نبود. تمام کارشناسان جنگ این اتفاق که درست چند ساعت پیش از عملیات اتفاق افتاد را یکی از معجزات جنگ می‌دانند.
 
آن شب باران شدیدی بارید
 این معجزه زمانی خود را نشان داد که صدام در همان عملیات و از چندی قبل با تبلیغات فراوان به رزمندگان هشدار داده بود که با ورود سلاح جدیدی به میدان جنگ، تمام جوانان ما را به آتش خواهد کشید.
 سلاح جدیدی که به احتمال قوی «فوگاز» بود توسط اروپائیان در اختیار صدام گذاشته شده بود و نیروهای دشمن آن را در منطقه عملیات کار گذاشته بودند. با بارش باران تمام این سلاح‌ها از کار افتاد و حربه دشمن نقش بر آب شد. /919/د102/ن
ارسال نظرات