۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۳۷۶۱۵
استاد حوزه علمیه:

طلاب با انگیزه مادی وارد حوزه نشوند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خوزستان تأکید کرد: مهمترین مسئله این است که یک طلبه نباید با نگاه مادی وارد حوزه شود؛ چرا که علاوه بر این که اثر گذاری ندارد، بلکه سبب تأثیر منفی در جامعه می شود.
حجت الاسلام حسن زاده

 

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، استاد حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به اخلاق طلبگی اظهار داشت: باید توجه داشت که طلاب الگو و اسوه رفتاری برای جامعه هستند از این رو همواره باید و نباید های طلبگی را مد نظر خود قرار دهند. 

وی با بیان این که به طور کلی باید ها و نبایدهای طلبگی در دو محور مهم معرفی می شوند خاطرنشان کرد: اولین اصل، معرفت و آگاهی طلبه نسبت به علوم اسلامی، کلام اهل بیت(ع)، احکام و مسائل روز و مبتلا به جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در ادامه سخنان خود ابراز داشت: طلاب باید نسبت به علومی که در حوزه تدریس می شود آگاهی کامل و تسلط لازم را داشته باشند.

استاد حوزه علمیه خوزستان با بیان این که دومین مسئله که طلاب باید آن را مورد توجه قرار دهند جنبه رفتاری و اخلاقی یک طلبه است، گفت: طلاب در رفتار و کردار باید الگوی مردم باشند و در مسائل مربوط به اخلاق چندین قدم از جامعه جلوتر باشند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در زمینه های اخلاقی نگاه جامعه به حوزویان است و بجاست با توجه به آغاز سال تحصیلی طلاب به باید ها و نباید های زندگی طلبگی توجهی دوباره کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده خاطر نشان کرد: طلبه باید در ابتدای ورود به حوزه  نیت و انگیزه خود را بررسی کند و باید گفت که اخلاص اولین شرط ورود به این عرصه است، یعنی یک طلبه باید درس خواندن و تحصیل در حوزه را تنها برای رضای خدا بداند.

استاد حوزه علمیه بررسی انگیزه، هدف و نیت را یکی از ارکان مهم طلبه برای ورود به حوزه دانست و اظهار داشت: یک طلبه برای ورود به حوزه باید برنامه هایی که برای رسیدن به هدف خود را دارد ترسیم کند، چرا که در حوزه فارغ التحصیل وجود ندارد و باید ببیند پس از سپری نمودن مقاطع اولیه حوزه به چه کاری می خواهد روی آورد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان این که طلبه ای که وارد حوزه می شود دارای محدودیت هایی نیز می شود بیان داشت: بخشی از این محدودیت ها ظاهری است.

استاد حوزه علمیه در پایان سخنان خود ابراز داشت: مهمترین مسئله این است که یک طلبه نباید با نگاه مادی وارد حوزه شود؛ چرا که علاوه بر این که  اثر گذاری ندارد، بلکه سبب تأثیر منفی در جامعه می شود./9464/ت302/ب

ارسال نظرات