۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۱۳۷۴۲۰
آیت الله مهدوی کنی:

برگزاری موفق اجلاس غیرمتعهدها ثابت کرد ایران منزوی نیست

خبرگزاری رسا – رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: برگزاری موفق اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران،‌ ثابت کرد که جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی منزوی نیست.
آيت الله مهدوي كني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدرضا مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در افتتاحیه دوازدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری که در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد،‌ با اشاره به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد تصریح کرد: حضور مقام معظم رهبری در این اجلاس و بیانات ایشان، برای نظام ما مساله‌ پر افتخاری بود و برگزاری موفق این اجلاس در تهران با حضور 120 کشور عضو جنبش عدم تعهد، به همگان ثابت کرد که جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی منزوی نیست و اگر دشمن موفقیت و بزرگی این حادثه را قبول نکند، بی انصافی است.

وی در ادامه افزود: امیدواریم از این حادثه مبارک یعنی برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران، ملت و دولت ما بتواند به خوبی استفاده کند.

رییس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که اجلاس تهران با شکوه برگزار شد، ابراز داشت: ما به عنوان علما و خبرگان ملت در مجلس خبرگان رهبری، هر کس، هر چیزی را که بیان کرد،‌ تایید نمی‌کنیم و آنچه که مورد تایید ماست، بیانیه پایانی اجلاس نم است و طبیعی است که در چنین اجلاس بزرگی هر کس سخنان و نظرات خود را بگوید و نظرات‌ به سخنرانان تحمیل نمی‌شود که در این صورت با هدف کشورهای مستقل در تعارض است.

آیت الله مهدوی کنی با اشاره به امنیت اجلاس غیرمتعهدها اظهار داشت: برگزاری اجلاس نم،‌ نشانه امنیت و ثبات در جمهوری اسلامی است و آیات بسیاری در مورد مساله امنیت در قرآن وجود دارد و امنیت سرمایه بزرگی است که برای رسیدن به اهداف معنوی و مادی لازم است و در واقع در سایه امنیت مطمئن و نه در سایه امنیت گورستانی، سرمایه‌ها و نعمت‌ها از همه جا سرازیر می‌شود.

رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حوادث تلخ و شیرین در چند ماه گذشته در کشور تأکید کرد: برگزاری اجتماعات پرشور و معنوی شب‌های قدر و راهپیمایی میلیونی ملت ایران در روز قدس و سایر کشورها و برگزاری با شکوه اجلاس غیرمتعهدها از حوادث شیرین بود.

آیت الله مهدوی کنی در ادامه افزود: زلزله در آذربایجان شرقی یکی از حوادث تلخ در چند ماه گذشته بود که حضور مقام معظم رهبری،‌ رییس جمهور و مسؤولان کشور و کمک رسانی خوب به مردم زلزله زده، از کارهای خوبی بود که انجام شد.

وی با بیان این که اعضای مجلس خبرگان رهبری از دولت و مسؤولین کمال تشکر را دارند خاطرنشان کرد: با توجه به سرمای زمستان، برای رفع مشکلات مردم زلزله زده نباید غافل بود.

آیت الله مهدوی کنی در توصیه‌هایی به مسؤولان اجرایی و قانون‌گذار کشور خاطر نشان کرد: در وضعیتی که دشمنان از فشار سیاسی و اقتصادی خود علیه ملت ایران دست برنمی‌دارند، مسؤولان باید توجه جدی برای ساماندهی وضعیت معیشتی مردم در همه عرصه‌ها داشته باشند که این موضوع یکی از اهداف انقلاب است.

وی در ادامه افزود: مسؤلان اجرایی و قانون‌گذار کشور از نظرات کارشناسان و نخبگان برای ساماندهی معیشت عمومی مردم کمک بگیرد و نباید خود را محصور کنند و از نظرات دیگران استفاده نکنند.

رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی بیان داشت: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی،‌ قناعت و صرفه‌جویی در تولید و مصرف است و برای رسیدن به اهداف بزرگ باید قناعت کرد.

آیت الله مهدوی کنی در پایان با اشاره به انتخابات سال آینده در کشور اظهار داشت: انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در سال آینده برگزار خواهد شد و مردم، نخبگان و بزرگان مقدمات انتخابات را فراهم کنند و کسانی را انتخاب کنند که به درد مردم برسند./958/پ202/ج

 

ارسال نظرات