۱۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۳۷۳۴۷
با سخنرانی آیت الله خاتمی؛

مراسم بزرگداشت آیت الله ایروانی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت آیت الله ایروانی با حضور آیت الله مهدوی کنی و آیت الله مجتهد شبستری و سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی شامگاه دوازدهم شهریور در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تهران برگزار شد.
بزرگداشت آيت الله ايرواني در تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا مراسم بزرگداشت آیت الله ایروانی، شامگاه یکشنبه دوازدهم شهریور ماه در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع در تهران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور آیت الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان، آیت الله مجتهد شبستری متولی مدرسه علمیه ایروانی، ائمه جماعات تهران، اساتید و طلاب مدرسه علمیه ایروانی و اقشار مختلف مردم برگزار شد، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در سخنانی به تبیین شخصیت و مقام علمی معنوی حضرت آیت الله ایروانی پرداخت.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه آیت الله ایروانی در همه عناصر ارزشگذاری دینی چهره شاخص است، اظهار داشت: آیت الله ایروانی در عرصه جهاد از مبارزین دوره غربت دین است و به خصوص در سال های اوج پیروزی انقلاب اسلامی این عالم نقش بسیار ارزنده ای داشت.

وی همچنین مردمی بودن را از دیگر ویژگی های آیت الله ایروانی دانست و ابراز داشت: او خستگی نمی شناخت و همه وقت برای گره گشایی از کار مردم با روی گشاده تلاش می کرد و به گفته حجت الاسلام مطلبی در زمستان گاهی تا صبح در مسجد مشغول رسیدگی به امورات مردم بود.

گفتنی است، آیت الله سیدعبدالمجید ایروانی،‌ مقدمات دروس علمی را در تبریز طی نموده و در سال 1332 وارد حوزه علمیه قم گردیده و به تکمیل تحصیلات عالیه مشغول شدند و راه پر مسؤولیت و پر زحمت آباء و اجداد خود را برای نشر فرهنگ اسلامی پذیرفته و ادامه دادند.

مرحوم آیت الله ایروانی نزد حضرات آیات عظام بروجردی، شاهرودی، داماد و اراکی کسب فیض نمود و درس فقه و اصول را از محضر حضرت آیت الله العظمی امام خمینی(ره) فرا گرفت و تا زمان تبعید معظم له در سال 1342 از شاگردان ایشان بود و به تدریس سطوح در حوزه علمیه قم نیز مشغول بود.

وی در راه حق و استقرار حکومت اسلامی مبارزی نستوه و خستگی ناپذیر بود و آزار و اذیت فراوان رژیم و دستگیری‌های متعدد ساواک و فشارها و شکنجه‌های فراوان نتوانست در عزم و اراده ایشان خللی ایجاد کند و مبارزات خود را تا مرحله تحصن در دانشگاه تهران به منظور اعتراض به جلوگیری از ورود حضرت امام ادامه دادند که منجر به دستگیری ایشان و عده‌‌ای از علما گردید./959/پ203/ص

 

ارسال نظرات