۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۳۷۱۸۹
آیت‌الله مؤمن:

هرگونه کوتاهی در دفاع از نظام موجب بدبینی دیگر ملت‌ها خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی دفاع از نظام اسلامی و ولایت فقیه را امری مهم و لازم برای اقشار مختلف جامعه به ویژه حوزویان دانست و تاکید کرد: در این راستا همگان مراقب رفتار و اعمال خود باشیم و از هرگونه کوتاهی و غفلت پرهیز کنیم.
آيت الله مومن

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد مؤمن قمی، نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری، امروز (یازدهم شهریورماه) در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مرکز جامع علوم اسلامی، با اشاره به این‏که طبق فرمایش امام خمینی(ره) اگر کلید بهشت و جهنم در دست شیطان بود همه ما مشغول عبادت شیطان می شدیم، گفت: امام در دوران زندگی خود هیچ گونه توجهی به دنیا نداشتند.

 

وی با بیان این‏که امام راحل خطاب به روحانیان و طلاب مکرر سفارش به درس خواندن و تحصیل داشتند، ابراز داشت: طبق فرمایش بنیانگذار کبیر انقلاب مستحبات هم نباید مانع درس خواندن طلاب شود. 

 

رییس هیأت امنای مرکز جامع علوم اسلامی با اشاره به موفقیت و برکات نظام اسلامی ایران اظهار داشت: حراست از این نظام اسلامی برگرفته از معارف دینی، و ولایت فقیه بر همگان به ویژه روحانیان لازم است.

 

وی با بیان ضرورت انتقال پیام نظام اسلامی به جهان گفت: توجه ناقص و اشتباه مردم ایران و روحانیان به این نظام الهی موجب بدبینی دیگر ملت ها خواهد شد، بنابراین باید همگان مراقب رفتار و اعمال خود باشیم و از هرگونه کوتاهی و غفلت پرهیز شود.

 

آیت الله مؤمن در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به روحانیان و طلاب و دانش پژوهان مرکز جامع علوم اسلامی، گفت: در ایام گذشته به راحتی استاد و این بستر های علمی وجود نداشت، قدر این مجموعه علمی را بدانید و درس های خود را به خوبی بخوانید و بدانید درک درست مکاسب شیخ انصاری، فرد را به مرحله اجتهاد خواهد رساند.  

 

عضو فقهای شورای نگهبان تحصیل و گذراندن یک دوره اصول و فقه با استاد را ضروری دانست و گفت: یک دوره کتاب های روایی و یک دوره کتاب های قواعدی مانند کتاب بیع در فقه مهم و دارای اهمیت لازم است.

 

رییس هیأت امنای مرکز جامع علوم اسلامی پیشرفت علمی طلاب و تربیت افراد فاضل را از جمله اهداف راه اندازی این مرکز عنوان کرد و افزود: امروز همه دنیا نیازمند روحانی و طلبه هستند.

 

گفتنی است، روحانیان و طلاب مرکز جامع علوم اسلامی در سال تحصیلی جدید در پایه های هفت، هشت، 9 و مقطع خارج فقه مشغول به فعالیت های علمی هستند./921/پ202/ج

 

 

ارسال نظرات