۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۳۷۰۰۰
نخست وزیر هند:

امروز جنبش عدم تعهد به قدرت عظیمی برای ایجاد امنیت، صلح و توسعه در جهان تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر هند، در نشست افتتاحیه نشست جنبش غیر متعهدها گفت: امروز جنبش عدم تعهد به قدرت عظیمی برای ایجاد امنیت، صلح و توسعه در جهان تبدیل شده است.
امروز جنبش عدم تعهد به قدرت عظیمی برای ایجاد امنیت، صلح و توسعه در جهان تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری رسا، مان موهان سینگ، نخست وزیر هند، در نشست افتتاحیه نشست جنبش غیر متعهدها در تهران  افزود: شعار صلح پایدار در سایه مدیریت مشترک جهانی که برای شانزدهمین اجلاس انتخاب شده بسیار به موقع و مناسب است.


وی  با بیان اینکه جنبش عدم تعهد نمایندگی حداکثر جامعه جهانی را دارد افزود: امروز این جنبش به قدرت عظیمی برای ایجاد امنیت، صلح و توسعه در جهان تبدیل شده است.


نخست وزیر هند با اشاره به اینکه برای مدیریت جدید جهانی به مقابله با چالش های فرامرزی و فرابخشی نیاز داریم ادامه داد: امروز ظرفیت های بسیار زیادی داریم که باید از آنها استفاده کنیم تا بتوانیم در حوزه های مختلف صدای خود را بلندتر به گوش جهانیان برسانیم.


وی با بیان اینکه برای رسیدن به توسعه پایدار به امنیت کامل نیاز است افزود: جنبش عدم تعهد باید در ایجاد ساختارهای مدیریت جهانی پیشگام شود؛ ساختارهایی که در واقع بتوانند نمایندگی همه ملت های دنیا را داشته باشند و موثر عمل کنند.


نخست وزیر هند جهان را آبستن تحولات بسیاری توصیف کرد و گفت : هندوستان از ایجاد نظم نوین، تکثرگرا و مبتنی بر عدالت در جهان حمایت می کند البته کشورهای جنوب به تنهایی نمی توانند این کار را انجام دهند.


وی  بیان داشت: باید حول اهداف مشترکمان کار کنیم تا بتوانیم توسعه اجتماعی و اقتصادی را برای ملت های خود به ارمغان آوریم و نظم نوین جهانی مبتنی بر عدالت ایجاد کنیم و این ها همان اهداف بنیان گذاران جنبش است که هنوز هم مصداق دارد.


مان موهان سینگ گفت:امروز ساختارهای مدیریت جهانی درگیرمعادلات قدرت هایی هستند که باقی مانده گذشته اند و بر این اساس هیچ جای تعجبی ندارد که امروز آنها نتوانسته اند با بحران های سیاسی و اقتصادی که گریبانگیرشان شده است مقابله کنند.


نخست وزیر هند در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد : جنبش عدم تعهد همواره پیشگام مردم فلسطین بوده است و باید بار دیگر بر تعهد خودمان برای یافتن راه حل شرافتمندانه به مسأله فلسطین تاکید کنیم تا مردم رنج کشیده فلسطین بتوانند در صلح و آرامش زندگی کنند.


مان موهان سینگ تاکید کرد: در سوریه هم شاهد وضع ناگواری هستیم که باعث نگرانی است از این رو جنبش عدم تعهد باید اقداماتی در این مقطع انجام دهد و بر اساس اصول بین المللی همه طرف های درگیر، خود را متعهد به یافتن راه حل مسالمت آمیز کنند.


نخست وزیر هند با اشاره به اینکه کشورهای در حال توسعه می توانند پیشگامان صلح جهانی باشند، اضافه کرد: امروز شورای امنیت، بانک جهانی و دیگر نهادها نمی توانند بدون کمک کشورهای در حال توسعه مسائل تجاری و مالی جهان را به تنهایی حل کنند./994/د102/ک

ارسال نظرات