۲۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۳۵۹۶۱
در مراسم روز قدس در کویت؛

استاد الازهر مصر: امام خمینی اسلام را زنده نگه داشت

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه الازهر مصر در مراسم ویژه روز جهانی قدس که در کویت برگزار شد قیام امام خمینی(ره) را عامل زنده نگه ماندن اسلام و بازگشت مسأله فلسطین در میان امت توصیف کرد.
شيخ علوي السيد امين علي استاد دانشگاه الازهر مراسم ويژه روز قدس در کويت مراسم ويژه روز قدس در کويت مراسم ويژه روز قدس در کويت

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت بوکس نیوز، مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس با حضور گسترده علما، شخصیت های سیاسی و قشرهای مختلف مردم از سوی ائتلاف اسلامی ملی کویت در این کشور برگزار شد.

 

شخصیت هایی نظیر شیخ علوی السید امین علی، استاد دانشگاه الازهر، حجت الاسلام شیخ حسین المعتوق از علمای شیعه و دبیرکل ائتلاف اسلامی ملی کویت و محمد جمال، عضو هیئت علمی دانشگاه پزشکی کویت در این مراسم که به مناسبت روز جهانی قدس برگزار شد، سخنرانی کردند.

 

شیخ علوی السید امین علی، استاد دانشگاه الازهر مصر در این مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت: روز قدس از بزرگ ترین روزهای امت به شمار می آید. مردم گمان می کردند که با وجود حمایت قاطع آمریکا از ملت کفر دیگر مقاومتی وجود ندارد و دولت کفر به قدرت رسیده و دولت حق تباه شده است، اما امام خمینی بپا خواست و بیداری را نزد امت اسلامی بوجود آورد.

 

وی افزود: امام خمینی در اوج تاریکی و گمراهی بپا خواست و اولین انقلابی که اسلام را زنده نگه می دارد را در جهان معاصر پدید آورد، روح امام هم اکنون در دل های همه مسلمانان قرار دارد و از ما می خواهد که متحد مانده و به فکر شهادت در راه خدا باشیم.

 

استاد دانشگاه الازهر مصر تصریح کرد: اگر امام خمینی نبود مسأله فلسطین تاکنون از بین رفته و اسلام در معرض خطر قرار داشت و احتمال می رفت به دلیل به فراموشی سپردن مسأله فلسطین تا ابد در آتش قرار می گرفتیم، روز قدس حقیقتا روز اسلام است. امام خمینی اولین فردی بود که در برابر ظالمان و قدرت های کافر عصر ایستاد و پرچم اسلام و مسلمین را در زمانی که بسیاری در صدد خوار ساختن آن بودند، به اهتزاز درآورد.

 

حجت الاسلام شیخ حسین المعتوق، دبیرکل ائتلاف اسلامی ملی کویت نیز در این مراسم از فلسطین به عنوان اصلی ترین مسأله جهان اسلام یاد کرد و اظهار داشت: فلسطین و آزادی مسجد الاقصی اولی ترین مسأله ما به شمار می آید و همگان وظیفه داریم مسؤولیت پذیر بوده و توطئه های علیه مسلمانان را به شیوه های مختلف خنثی سازیم.

 

وی گفت: اسرائیل به صورت تدریجی در مسیر سرنگونی قرار گرفته و یاران این رژیم که در راس آنها آمریکا قرار دارد پس از دیگری در حال سقوس هستند و به نظر می رسد نماز در مسجد الاقصی بسیار نزدیک شده باشد.

 

حجت الاسلام المعتوق فتنه مذهبی را تنها برگ برنده آمریکا خواند و ادامه داد: فتنه طایفه ای تنها چیزی است که در چنته آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد و می خواهند شیعیان و اهل سنت را متفرق سازند، اما آنها به مقصود خود نمی رسند و ما ایمان داریم که علمای مسلمین در سراسر جهان در هوشیاری بسر می برند و توانایی ایستادگی در برابر چنین اقداماتی را دارند. ما از آمریکا نمی ترسیم و از آن پیروی نمی کنیم و همگان دیدیم که آمریکا به قصد حکومت به عراق حمله کرد لیکن مجبور به فرار شد.

 

محمد جمال، عضو هیئت علمی دانشگاه پزشکی کویت آخرین سخنران این مراسم بود که قدس را همه اسلام توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: قدس، مسأله مرکزی ما به شمار می آید و سایر مسائل خرافاتی از سوی دشمنان امت اسلامی هستند. قدس تنها به مسجد الاقصی منحصر نمی شود، بلکه ههم اسلام است و عزت دین به شمار می آید./980/ب902/ک

ارسال نظرات