۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۱۳۴۹۱۰
امام جمعه اردبیل:

ارتقای بصیرت دینی دانشجویان ضرورت دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه ها گفت: ارتقای بصیرت دینی و اعتقادی دانشجویان بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل ، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع دانشجویان شرکت کننده در طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: متاسفانه بشر امروز کرامتش شکسته و به حقارت مبتلا شده و در خدمت پست ترین اهداف قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه استکبار جهانی به کمک امپراطوری رسنه‌ای خود ذائقه بشر امروز را تغییر داده است، خاطرنشان کرد: تلاش برای خروج از حصار زمان و مکان و داشتن روحیه‌ای حق طلب نیازمند تهذیب نفس و توجه به تقوا در تمام شئون زندگی است.
امام جمعه اردبیل ادامه داد: قلب مومن ظرفیت دارد تا عرش خدا باشد، پس نباید انسان خود را با گناه و پرداختن به بیهودگی ها حقیر کند، فرار از خود، بحران امروز جامعه ماست چرا که از خودمان و از اعمالمان فرار می کنیم و قدرت روبرو شدن با واقعیات درونی‌مان را نداریم.
حجت الاسلام والمسلمین عاملی تصریح کرد: اغلب انسان‌ها واقعیت خود را تنها در هنگام مرگ می بینند که البته بسیار دیر شده است، برای زندگی سعادتمندو الهی راهی جز تمسک به قرآن و اهل بیت نداریم، الگوهای کذایی ارائه شده از غرب بی محتوا بوده و انحراف بشریت را به دنبال داشته است.
وی معارف را عامل اصلی رشد وجودی انسان معرفی کرد و شب های قدر را فرصتی مغتنم برای بهره‌مندی از رحمت و مغفرت الهی دانست و  گفت: دانشجویان می توانند در این شب‌های نورانی برای کسب توفیق و رهایی از حصار زمان و مکان در جهت تقرب به درگاه الهی تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه ها گفت: در شرایط کنونی ارتقای بصیرت دینی و اعتقادی جوانان بوِیژه قشر فهیم دانشجو بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد.
همچنین مسعود گنجی، رییس دانشگاه محقق اردبیلی در سخنانی گفت: ضیافت اندیشه قرآنی اردویی برای تمرین بندگی است تا دانشجویان در کنار یکدیگر توانمندی و باورهای خود را به عرصه فکر بگذارند، اجرای این طرح در حوزه فرهنگ دانشگاه ها به تربیت دانشجویانی منجر می شود که در سطح دانشگاه و جوامع بزرگتر به ایفای نقش می پردازند.
وی با اشاره به این که شنیدن و دیدن به عنوان دو عامل مهم در کنار سایر عوامل در شکل گیری اندیشه انسان نقش دارد، گفت: اگر افکار و اندیشه های مثبت و روشن بینانه داشته باشیم، در شکل گیری شخصیت به مرحله ای خواهیم رسید که از آن به خلیفه الله یاد می شود./935/202/ع
ارسال نظرات