۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۱۳۴۲۸۹
آیت الله نورمفیدی:

ماه رمضان فرصتی برای تقویت وحدت میان امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که امت اسلامی باید از ماه مبارک رمضان در جهت تقویت جایگاه اسلام در جهان بهره گیرند، افزود: مسلمانان جهان باید از ماه ضیافت الهی در جهت وحدت وهمدلی بیشتر میان خود استفاده کنند.
نماينده ولي فقيه در گلستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، عصر روز گذشته در جلسه شورای اداری استان در گرگان با بیان این که در ماه مبارک رمضان انسان با ترک هوای نفس و غلبه بر نفس اماره به مقام قرب الهی می رسد، گفت: ماه مبارک رمضان در واقع بازگو کننده بسیاری از مسائل و حقایق در زندگی انسان است و آثار و برکات این ماه نشان دهنده این واقعیت ها خواهد بود.


وی ماه مبارک رمضان را ماه غفران و آمرزش دانست و افزود: کسانی که در این ماه خالصانه و خاضعانه روزه می گیرند، کسانی که در ماه مبارک رمضان با ایمان روزه می گیرند، خوابشان نیز یک عبادت محسوب می شود و در مجموع ضمن آن که کارهای شما در این ماه مقبول درگاه الهی است.


نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: ماه مبارک رمضان ماه خودسازی و پاک کردن درون از گناهان و معاصی است که باید مؤمنان آن را گرامی بدارند و از دستورات اسلام پیروی کنند.


وی ماه مبارک رمضان را یکی از راه های رسیدن به سعادت حقیقی دانست و خاطرنشان کرد: فرصتی که در این ماه به وجود آمده باید یک نقش بسیار مؤثر در دل و جان امت اسلامی داشته باشد.


نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که امت اسلامی باید از ماه مبارک رمضان در جهت تقویت جایگاه اسلام در جهان بهره گیرند، افزود: مسلمانان جهان باید از ماه ضیافت الهی در جهت وحدت وهمدلی بیشتر میان خود استفاده کنند.


آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که وصول و قرب الهی چیزی است که پایان ندارد، گفت: خداوند متعال در این ماه پر برکت راه های مختلفی برای نزدیکی انسان به خود فراهم کرده است که ما باید این راه ها را بشناسیم و در مسیرآن گام برداریم.


امام جمعه گرگان با بیان این که انسان باید در ماه رمضان گامی برای رسیدن به حکمت و هدف آفرینش بردارد، خاطرنشان کرد: رسیدن به این مسأله مهم زمینه تقرب به درگاه خداوند متعال را نیز فراهم خواهد کرد.


وی با بیان این که ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و خالص کردن اعمال است، گفت: در این ماه خداوند به بندگان خود این فرصت را می‌ دهد تا با انجام عبادات ویژه و کارهای نیک بتوانند بر اعمال صالح خود بیفزایند و زمینه رستگاری خود را فراهم کنند.


نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت بهره‌ گیری کامل از ماه رمضان تاکید کرد و افزود: ماه رمضان به ویژه برای جوانان و نوجوانان فرصتی است تا با تقویت اراده و اختیار خود بر خواهش‌ های نفسانی غلبه و به مرحله والایی از تقوا و خویشتن داری برسند.


وی ماه مبارک رمضان را ماه نزول قرآن کریم دانست و اظهارداشت: حفظ و قرائت قرآن در ماه رمضان و انس با این منبع وحی الهی از اهمیت والایی برخوردار است که مؤمنان روزه ‌دار باید در انجام این امر مهم اهتمام ویژه‌ ای داشته باشند.


آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که نخستین قدم، برای رسیدن به خدا تفکر است، گفت: عزم و تذکر نیز مراحل دیگری برای رسیدن به خدا است چرا که عزم، جوهره انسان است و تفاوت انسان‎ها به تفاوت درجه عزم‎شان یکسان نیست./950/پ202/ب

ارسال نظرات