۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۱۳۴۲۱۰

توصیه های اخلاقی آیت الله موسوی جزایری به مدیران

خبرگزاری رسا ـ استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که خدا فطرت انسان را به عنوان بالاترین مربی در وجود بشر قرار داده است اظهار داشت: خواندن و تدبر در کتاب قرآن و کلام ائمه معصومین و شرکت در مجالس مذهبی فطرت به خواب رفته انسان را بیدار می کند.
توصیه های اخلاقی آیت الله موسوی جزایری به مدیران

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، روز گذشته در جلسه اخلاق مدیران استان خوزستان با بیان این که کلام اهل بیت(ع) ندای فطرت انسان است، گفت: اگر آیات قرآن را تلاوت کنیم، بر دل های ما اثر می کند به این دلیل است که آیات قرآن منطبق بر فطرت انسان هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: گاهی روح  و فطرت انسانی، بیمار می شود و یا بر دل ها زنگار می نشیند، این جاست که با به کارگیری اذکار قرآن و هشدارهای معصومین(ع) این زنگارها از دل پاک می شود.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که خدا فطرت انسان را به عنوان بالاترین مربی در وجود بشر قرار داده است اظهار داشت: خواندن و تدبر در کتاب قرآن و کلام ائمه معصومین و شرکت در مجالس مذهبی فطرت به خواب رفته انسان را بیدار می کند.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به آیه شریفه « إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ »، ذکر را در این آیه شریفه کتاب قرآن تفسیر کرد و ابراز داشت: در این آیه شریفه ذکر به معنای قرآن آورده شده است چرا که بیدار شدن فطرت انسان با خواندن قرآن میسر می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: تمام کتاب های آسمانی تذکری هستند از جانب خدا برای این که انسان ها از خواب غفلت بیدار شوند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان بیان داشت: در زیارت جامعه کبیره می خوانیم که ائمه معصومین(ع) ذکر اند، بدانیم که مسؤولیت اصلی این بزرگواران این است که ما را از خواب غفلت بیدار کنند.

آیت الله موسوی جزایری ابراز داشت: ائمه اطهار(ع) همواره به شاگردان خود توصیه می کردند که مردم را به شرکت در جلسات ذکر و دعا دعوت کنید؛ جلساتی که یاد آور حقائق دینی و معارف اسلامی برای مؤمنان باشد.

 

وی به ملاک انتخاب مسؤولان در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در زمان شاه هر که دارای زور و قدرت سیاسی بیشتر بود، مقامی در دربار نصیب خود می کرد، اما در نظام جمهوری اسلامی قاطعیت، تقوا و علم ملاک های انتخاب مدیران در دستگاه های اجرایی محسوب می شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: احاطه کامل شخص بر کار، توانایی شناسایی استعداد های مربوطه، مدیریت قوی و استعداد کافی در پیشرفت کار از دیگر شرایط یک مدیر خوب از منظر اسلام است.

 

  استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، دانستن نادانی را نعمتی بزرگ دانست و افزود: اگر مدیری متوجه شود که از عهده مسؤولیتی که به او واگذار شده است بر نمی آید باید خود استعفا دهد، چرا که ماندن او در آن مقام، شرعاً حرام است و با استعفای خود سبب روی کار آمدن مدیری، مدبر تر نسبت به آن امر می شود.

 

 نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که همواره دو خطر بزرگ بشریت را در سراسر جهان تهدید می کند اظهار داشت: خداوند متعال به این دو خطر بزرگ در سوره قریش اشاره کرده است که یکی از آنها فقر و دیگری جنگ است و سالانه آمار نشان دهنده این است که تلفات بر اثر گرسنگی بیش از جنگ می باشد.

 

وی با اشاره به توجه و اهمیت امام صادق نسبت به برگزاری جلسات مذهبی اظهار داشت: زمانی که شاگردان آن حضرت جهت ارائه گزارش در رابطه با برپایی جلساتی که در آن به نشر معارف اسلامی پرداخته می شد خدمت امام صادق(ع) می آمدند و متوجه حضور با شکوه مردم در آن جلسات می شدند، آن حضرت بسیار خوشحال و مسرور می شدند.

 استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به کلامی از امام صادق(ع) مبنی بر این که« به شیعیان ما بگویید که این مجالس را بسیار دوست داریم»، گفت: این مجالس است که مکتب اهل بیت(ع) را زنده نگه می دارد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به سخنی از امام رضا مبنی بر«بنشینید و احادیث ما را بگویید و مسائل ما را مطرح کنید و اگر کسی به مجلسی که در آن مذهب ما بیان می شود گوش فرا دهد دلش نمی میرد در روزی که دلها می میرند» اشاره و خاطرنشان کرد: مقصود در روزی که دلها می میرند قیامت نیست بلکه همین دنیا است و در زمانی است که شیاطین بر نفس انسان هجوم می آورند و وهابیت شبهه مطرح می کند.

 استاد عالی حوزه علمیه خوزستان در پایان سخنان خود ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این جلسه، خواستار تداوم برگزاری چنین جلساتی شد./9464/پ202/ب

 

ارسال نظرات