۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۳۴۰۲۴

انتقاد شدید خطیب جمعه قطیف عربستان از سکوت جوامع اسلامی در قبال قتل عام مسلمانان میانمار

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قطیف عربستان از سکوت و بی اعتنایی برخی کشورها و حکام اسلام نسبت به قتل عام مسلمانان در میانمار به شدت انتقاد کرد و حمایت از مسلمانان این کشور را وظیفه ای همگانی خواند.
شيخ حسن صفار؛ خطيب جمعه قطيف عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از راصد، حجت الاسلام شیخ حسن صفار، خطیب جمعه قطیف عربستان، روز گذشته در مسجد امام رضا (ع) این شهر از توجه فراوان قدرت های جهانی به برخی از ملت ها و نادیده گرفتن ملت های دیگر به شدت انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخی از قدرت های بین الملل و سازمان ها و حتی رسانه ها در تعامل با مسائل ملت ها و جوامع یکسان عمل نمی کنند و در حالی که همه تمرکز خود را به سوی برخی ملت ها معطوف کرده اند به مسائل ملت های دیگر کاملا بی اعتنا هستند.
 
وی افزود: قدرت های جهان برای همکاری با ملت ها به ارزش ها بی توجه هستند و بر اساس مصالح و سیاست ها و انتظاراتی که دارند از برخی ملت ها حمایت می کنند و به برخی ملت های دیگر پشت کرده اند.
 
حجت الاسلام صفار سکوت کشورهای اسلامی در قبال قتل عام مسلمانان در میانمار را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت: اگر قدرت های بزرگ جهان در پی مصالح و تامین اهداف خود هستند، دولت های اسلامی این حق را ندارند نسبت به ظلم و ستم و قتل عام مسلمانان در کشورهای دیگر سکوت اختیار کنند، اما متاسفانه شاهد آن هستیم که کشورهای اسلامی نیز در قبال فاجعه انسانی که علیه مسلمانان میانمار رخ می دهد سکوت اختیار کرده اند.
 
خطیب جمعه قطیف تصریح کرد: متاسفانه برخی قدرت های اسلامی نیز شیوه و روش غربی ها را در پیش گرفته و تنها در مسائلی دخالت می کنند که مصالح و سیاست های آنها را تامین سازد و نسبت به سایر مسائل مرتبط با ملت های اسلامی بی توجه هستند.
 
وی مشکلات داخلی را از عوامل بی توجهی کشورهای اسلامی به مسلمانان میانمار عنوان کرد و ادامه داد: درگیر بودن مراکز بزرگ اسلامی در مشکلات داخلی را می توان اصلی ترین دلیل سکوت اسلامی در قبال قتل عام مسلمانان میانمار دانست، اما این دلیل نمی تواند بهانه خوبی برای بی اعتنایی به فاجعه ای که به مرگ و آواره شدن هزاران انسان بی گناه منجر شده است، قلمداد شود.
 
شیخ حسن صفار تاکید کرد: همه کشورها و سازمان ها وظیفه دارند به یاری مسلمانان میانمار بشتابند و آنان را از قتل و بحران آوارگی و گرسنگی و فقر و تبعیض دینی نجات دهند. همچنین انتقاد شدید خود را از سکوت دالای لاما، رهبر دینی میانمار نسبت به کشتار و قتل عام مسلمانان میانمار از سوی هم کیشانش را اعلام می دارم./980/ب902/ک
 
ارسال نظرات