۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۳۲۱۵۳
نماینده خبرگان رهبری:

اتخاذ استراتژی تربیت دینی نسل جوان ضرورت دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی توجه به اوقات فراغت جوانان، بلوغ عقلائی نسل جوان، اتخاذ استراتژی تربیت دینی و مقابله جدی با انحرافات اخلاقی و عقیدتی را مورد تاکید قرار داد.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در جمع نخبگان جوان اردبیل با تاکید بر این‌که محور توسعه و ارتقای هر جامعه‌ای محسوب می شوند، اظهار داشت: بهره‌مندی از افکار و اندیشه‌های خلاق و نوآور جوانان لازمه تحقق اهداف نظام اسلامی است.
 
وی جوانی را از برکات و مواهب الهی دانست و با بیان این‌که قرآن کریم نیز اصحاب کهف را به عنوان جوانان معنوی و ایمانی معرفی می‌کند، افزود: حقیقت آن است که در نظام اسلامی ما که ادعای ارائه الگوی برتر داریم حقیقتا این الگودهی نیز به شکل مناسب انجام شده است به طوری که امروز از یک مدیریت برتر، آرمانی و شایسته به دست جوانان را شاهد هستیم.
 
امام جمعه اردبیل بهترین اوصاف در مورد جوانان شایسته نظام اسلامی را ذکر اوصاف اصحاب و یاران حضرت ولی‌عصر(عج) دانست و ادامه داد: شایسته است همه جوانان ما خود را به چنین اوصافی ممهز کنند تا نیاز آینده کشور که به دست این جوانان برطرف خواهد شد به صورت شایسته و درست برطرف شود.
 
وی اقتدار علمی کشور را نتیجه مجاهدت علمی جوانان کشور عنوان کرد و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری بایستی به ارزش کار جوانان توجه شود، چراکه دشمن هر کجا ضعفی مشاهده کند، با بهره‌گیری از آن ضعف و با زور و ارعاب و تهدید کشوری را به تصرف خود در می‌آورد و تمام اختیارات آن را به دست می‌گیرد.
 
نماینده خبرگان رهبری تدین، دین‌باوری، صداقت و پاکی را از جمله ویژگی‌های جوانان ایرانی برشمرد و گفت: عناصر تاثیرگذار برای انحراف جوانان کثیر است و باید با برنامه ریزی مناسب جوانان را از پای اینترنت و ماهواره به سمت برنامه های اداره ورزش و جوانان سوق داد.
 
وی با تاکید بر این‌که جوانان نیاز به برنامه های ویژه ای دارند، خواستار نقش‌آفرینی وزارت ورزش و جوانان در عرصه های تربیتی و فرهنگی شد و افزود: اجرای برنامه هایی برای آشنایی جوانان با احکام اسلامی و سیره نبوی رسالتی مهم برای وزارت جدید ورزش و جوانان است.
 
حجت الاسلام والمسلمین عاملی همچنین بر تقویت فرهنگ کار گروهی میان جوانان تاکید کرد و افزود: باید جوانان را به سمت کارهای جمعی هدایت کرد که این کار با تشکیل تشکل های مردم‌نهاد امکان پذیر است و تجربه نشان داده که وقتی مردم وارد فعالیتی می شوند موفقیت های متعددی را کسب می کنند.
 
وی توجه به اوقات فراغت جوانان، بلوغ عقلائی نسل جوان، اتخاذ استراتژی تربیت دینی و مقابله جدی با انحرافات اخلاقی و عقیدتی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در شرایطی که هزاران شبکه ماهواره‌ای و سایت اینترنتی افکار و اندیشه‌های پاک نسل جوان ایران اسلامی را تهدید می کند، بایستی استراتژی تربیتی مبتنی بر آموزه‌های دینی طراحی و اجرا شود./935/پ202/ب
 
ارسال نظرات