۱۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۱۳۱۹۱۵
دبیر کنگره شهدای روحانی کشور:

از 40 هزار روحانی دوران دفاع مقدس بیش از 4 هزار و 500 نفر به شهادت رسیدند

خبرگزاری رسا ـ دبیر کنگره شهدای روحانی کشور از شناسایی بیش از چهار هزار و پانصد شهید روحانی و طلبه در سراسر کشور خبر داد.
شهداي روحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، یحیی عقیلی، دبیر کنگره شهدای روحانی کشور امروز در نشست هماهنگی کنگره شهدای روحانی اردبیل اظهار داشت: بیش از چهار هزار و 500 شهید روحانی در کشور شناسایی شده و هنوز هم این کار ادامه دارد.
وی ادامه داد: بنا بر آمار و تحقیقات تا سال های پایانی جنگ تحمیلی حدود چهل هزار نفر روحانی در کشور داشته‌ایم که از این تعداد بیش از 4500 نفر به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند، یعنی 10 درصد کل جمعیت روحانی آن زمان، که این خود نشان‌گر حضور پرشور روحانیت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل است.
دبیر کنگره شهدای روحانی کشور خاطرنشان کرد: با تکمیل کار عملیات ساخت المان شهدای روحانی و پایان شناسایی شهدای طلبه و روحانی سراسر کشور و همچنین برگزاری یادواره های استانی، کنگره سراسری شهدای روحانی سال آینده در تهران برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: موزه دفاع مقدس کشور در جوار بارگاه حضرت امام خمینی(ره) در دو بخش شامل نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس و نقش استان‌ها در سال‌های دفاع مقدس راه‌اندازی می شود.
همچنین حجت الاسلام عبدالله حسنی، مشاور استاندار اردبیل، در امور روحانیت از انتشار کتاب شهدای روحانی استان اردبیل خبر داد و اظهار داشت: این اثر ماندگار با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با هدف تبیین زندگانی و ایثارگری شهدای طلبه و روحانی به چاپ رسیده است.
وی با اشاره به این‌که تعداد شهدای روحانی استان اردبیل 37 نفر است، افزود: محتوای کتاب شهدای روحانی استان بسیار غنی و پر محتوا بوده و منابع و مرجع استفاده در این کتاب به درستی و با هماهنگی دستگاه های فرهنگی صورت گرفته است.
وی احوال و زندگانی شهدای روحانی را منبعی ارزشمند و ماندگار برای جوانان و آیندگان دانست و گفت: بزرگداشت مقام شامخ شهدای روحانی، در حقیقت بزرگداشت و تجلیل از شعائر اسلامی است، چراکه شهدای روحانی همراه با سایر اقشار جامعه در راه اعتلای کلمه الله در جبهه‌های نبرد حاضر شده و به فیض شهادت نائل شدند./935/پ202/س
ارسال نظرات