۱۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۳۱۸۹۰
نماینده خبرگان رهبری:

بی توجهی به مفاهیم قرآنی عامل اصلی نفوذ دشمنان در صفوف مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: آشنایی با مفاهیم قرآن چراغ راهی برای زندگی سعادتمند انسان ها و جامعه اسلامی است و گفت: بی توجهی به مفاهیم قرآنی عامل اصلی انحراف و نفوذ دشمنان در صفوف مسلمانان است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در خبرگان رهبری، امروز در مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره مسابقه های قرآن نیروی زمینی ارتش منطقه شمال‌غرب کشور اظهار داشت: ترویج مفاهیم عالی قرآن کریم، در جامعه اسلامی و در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی،‌ اقتصادی و سیاسی با تاثیرات مثبتی همراه خواهد بود.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ معرفت به حقیقت و مفاهیم آیات قرآنی در نیروی های مسلح خاطرنشان کرد: اگر آیات قرآنی به صورت کاربردی در زندگی بشر مورد توجه و اجرا قرار گیرد، دیگر با معضلات فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی مواجه نخواهیم بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بی توجهی به مفاهیم قرآنی را عامل اصلی انحراف و نفوذ دشمنان در صفوف مسلمانان دانست و گفت: اگر امروز شاهد برخی معضلات عقیدتی، اخلاقی و اجتماعی هستیم، باید علت آن را در تفسیر به رأی از آیات قرآنی و بی توجهی به مفاهیم حقیقی این کتاب آسمانی جستجو کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی وحدت، عزت و تعالی را تنها در سایه عمل به رهنمودهای قرآنی میسر دانست و افزود: در شرایطی که دشمنان اسلام به دنبال تفرقه میان امت رسول الله(ص) بوده و از هر راهی برای ضربه در جهت عدم تحقق وحدت واقعی وارد می شوند، نباید از آیات وحدت‌بخش کلام الله مجید غافل بود.

امام جمعه مراغه با تاکید بر این‌که توجه و آشنایی با مفاهیم قرآن چراغ راهی برای زندگی سعادتمند انسان و جامعه اسلامی و حتی بشریت است، گفت: انس با قرآن به معنای درک و فهم آیات بوده که در این صورت می توان از آموزه های این کتاب آسمانی درس گرفت و مسیر درستی برای زندگی سعادتمند انتخاب کرد.

وی قرآن را بزرگ ترین شفا برای رنج‌ها و دردهای بشریت دانست و گفت: آیات قرآن بشر را از کفر، نفاق و جهالت نجات داده و به بهترین مسیر هدایت می کند؛ از این رو نباید تنها به قرائت لفظی آیات قرآنی اکتفا کرد، بلکه باید با حفظ و درک مفاهیم قرآنی و زمینه را برای عمل به به آیات الهی فراهم کنیم.

همچنین حجت الاسلام محمد رنجبریان، رییس عقیدتی سیاسی تیپ 221 شهید خسروتاش مراغه در سخنانی به ارائه گزارشی از برگزاری دوازدهمین جشنواره مسابقه های قرآن نیروی زمینی ارتش منطقه شمال‌غرب کشور پرداخت و گفت: نفرات برتر در رشته های حفظ، قرائت، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم به مسابقات سراسری ارتش اعزام خواهند شد.

گفتنی است، این مسابقات این مسابقات قرآنی به مدت دو روز با حضور خانواده های کارکنان و پرسنل ارتش مستقر در منطقه شمالغرب کشور در تالار سرباز پادگان امام رضا(ع) مراغه برگزار می شود./935/پ202/س

ارسال نظرات