۰۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۳۱۳۶۷

برگزاری آیین نماز جمعه در مصلای جدید اهواز

خبرگزاری رسا ـ نخستین نماز جمعه در مصلای جدید اهواز به امامت آیت الله موسوی جزایری برگزار شد.
آيت الله موسوي جزايري در مصلي جديد نماز جمعه اهواز اقامه نماز جمعه در فاز نخست مصلي مهديه امام خميني(ره) اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نخستین نماز جمعه در مصلای جدید اهواز، ظهر امروز به امامت آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، اقامه شد.

بر اساس این گزارش سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه بود، که در سخنان خود، به اقدام های دولت دهم اشاره کرد و اظهار داشت: دولت دهم در زمینه فرهنگی و مذهبی اقدامات متعددی را در استان های کشور و به ویژه در استان خوزستان انجام داده و در این زمینه در بخش های مختلف موفقیت هایی حاصل شده است.

وی در ادامه با بیان این که در دولت دهم اقدامات عمرانی خوبی در زمینه مسایل دینی و فرهنگی صورت گرفته است، گفت: در دولت نهم و دهم به موضوع توسعه مصلاها، مساجد و حوزه های علمیه بسیار توجه شده و در این مدت به غیر از اعتبارات دولتی، 83 میلیارد تومان به پروژه های فرهنگی و دینی قرار گرفته و به صورت متوسط سالانه 25 میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

استاندار خوزستان در پایان با اشاره به این که تلاش بر این بوده که پروژه مصلای جدید اهواز با مشکل مالی مواجه نشود، اظهار داشت: تاکنون ده میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده و برای تکمیل کار سی میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تلاش بر این است، تا پیش از پایان کار دولت دهم این پروژه به طور کامل تکمیل شود.

بر اساس این گزارش آیت الله موسوی جزایری، پس از سخنرانی استاندار خوزستان به روی جایگاه آمده و خطبه های نماز جمعه را با درود و سلام بر پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارتش (ع)، آغاز کرد و در ابتدای سخنان خود با تقدیر و تشکر از زحمات استاندار خوزستان، گفت: ما از همین مکان مقدس از زحمات و تلاش های شایان استاندار خوزستان تقدیر و تشکر می کنیم.

قابل ذکر است، عملیات احداث ساختمان جدید مصلای مهدیه امام خمینی اهواز در سال 88 آغاز شد که این مصلا در مساحت 24 هزار مترمربع در چهار فاز ساخته می‌شود و امروز فاز نخست آن شامل فضای نماز جمعه در مساحت دوازده هزار مترمربع افتتاح شد.

گفتنی است، نوع معماری مصلای سنتی اسلامی و مدرن با سنگ گرانیت بوده و تا سال 93 این پروژه به طور کامل به بهره برداری می‌رسد. کتابخانه، سالن اجتماعات، مرکز اسناد و موزه شهدا، فضای اداری، عرضه محصولات فرهنگی از بخش‌های جانبی مصلای اهواز است./9465/پ203/س
ارسال نظرات