۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۳۰۵۸۲
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم:

طرح تابستانی نشاط معنوی در چهار امامزاده قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری طرح تابستانی نشاط معنوی در چهار امامزاده سطح استان قم خبر داد و گفت: هدف از برگزاری اینگونه طرح‌ها مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و دینی در میان جوانان است.
حجت‌الاسلام شوزب شيري، مديرکل اوقاف و امور خيريه استان قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام شوذب شیری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم پیش از ظهر امروز در نشست خبری با حضور خبرنگاران با اشاره به طرح تابستانی نشاط معنوی، گفت: امسال سومین دوره این طرح است که با محوریت بقاع متبرکه در استان قم برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم به تبیین اهداف برگزاری طرح نشاط معنوی پرداخت و ابراز کرد: امروز با توجه به اینکه دشمنان با انواع تهاجم فرهنگی در صدد تضعیف اراده جوانان در راه دین هستند اینگونه طرح‌ها مقابله مناسبی با دسیسه دشمنان و در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و دینی در میان جوانان است.

حجت‌الاسلام شیری به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امامزادگان باید تبدیل به قطب فرهنگی شوند اشاره کرد و گفت: به خاطر زیرساخت هایی که در بقاع متبرکه وجود دارد از این ظرفیت باید به بهترین شکل در جهت بالا بردن و تقویت پایه‌های دینی مردم به ویژه جوانان استفاده کرد.

وی ادامه داد: همانطور که مردم نسبت به بقاع متبرکه به عنوان مکانی برای نیایش و استجابت دعا نگاه می‌کنند این مکان مقدس باید محل سرور و نشاط هم باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در طول سال برنامه‌های متنوعی در بقاع متبرکه صورت می‌گیرد، عنوان کرد: طرح نشاط معنوی نیز یکی از این برنامه‌ها است که هدف آن پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در راستای فراگیری آموزه‌های اسلامی است.

حجت‌الاسلام شیری با اشاره به اینکه امسال طرح نشاط معنوی در چهار پایگاه که پانزده امامزاده را در بر می‌گیرد اجرا خواهد شد، اظهار کرد: امامزاده جعفر شهید(ع)، امامزاده موسی مبرقع(ع)، امامزاده سید علی(ع) و امامزاده علی‌بن جعفر(ع) چهار پایگاهی هستند که برنامه‌های دینی و فرهنگی در این اماکن برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه زمان ثبت نام در طرح نشاط معنوی تا چهارم تیرماه ادامه دارد و هیچ محدودیتی برای شرکت در این دوره وجود ندارد، افزود: این دوره از طرح نشاط معنوی در سه محور حوزه تربیتی؛ دربردارنده جلسات ادعیه خوانی، تفسیر و ختم قرآن و شرکت در نماز جمعه، حوزه اردویی دربردارنده اردوهای برون شهری و سفر به مشهد مقدس و حوزه ورزشی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: سه کتاب جدید با عناوین؛ کتاب الفبا تا خدا برای مقطع دبستان، کتاب سی نشانه یک راه برای مقطع راهنمایی و کتاب نردبان‌ها و پرتگاه‌های زندگی برای مقطع دبیرستان برای طرح تابستانه نشاط معنوی در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام شیری بر ضرورت حضور جوانان در برنامه‌های معنوی و فرهنگی برای ایام فراغت تأکید کرد و ابراز داشت: اگر در این گونه طرح‌ها یک نفر هم هدایت شود ثواب فراوانی برای اجرا کنندگان طرح در پی دارد./927/پ202/ن

ارسال نظرات