۱۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۱۳۰۱۴۱
امام جمعه مراغه:

ولایت‎پذیری با شعار محقق نمی‎شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه در هفتمین همایش انتخاب تاریخی در سراب گفت: بصیرت و روشن بینی امام راحل(ره) انتخاب تاریخی مقام معظم رهبری را رقم زد.
پورمحمدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سراب، حجت الاسلام محمد تقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه، روز گذشته در هفتمین همایش انتخاب تاریخی در سراب گفت: آنچه که امروز 23سال بعد از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی،کشور و نظام مقدس اسلامی را از گزند توطئه ها مصون نگه داشته است نتیجه رهبری های هدایتگرانه مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان این که انتخاب تاریخی حضرت آیت الله خامنه ای از سوی خبرگان رهبری به تاسی از از رهنمودها و فرمایشات حضرت امام راحل صورت گرفت اظهارداشت: زمانی که در جریان عزل قائم مقام رهبری تعدادی از بزرگان نظام در حضور حضرت امام ابراز نگرانی می کردند آن امام با روشن بینی و بصیرت از شایستگی های آیت الله خامنه ای برای زعامت مردم سخن گفته بود.

وی با بازگویی نقل قول هایی از یادگار امام راحل (ره) در مورد سخنان منحصر به فرد امام بزرگوار نسبت به مقام معظم رهبری تاکید کرد: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با انتخاب جانشینی اصلح و شایسته برای امام راحل، زمینه تدوام راه انقلاب و امام را فراهم کردند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ولایت فقیه منشأ برکات فراوانی برای مردم بوده است.

وی با اشاره به این که ولایت پذیری شرط قبول اعمال بندگان در محضر خداست یادآورشد: ولایت پذیری با شعار محقق نمی شود بلکه نیازمند عمل و رفتار است.

امام جمعه مراغه تاکید کرد: در طول تاریخ افرادی چون میثم تمار،حجر بن عدی،کمیل بن زیاد ذوب شدگی خود در ولایت را با اعمال خود نشان دادند.

وی ادامه داد: در عصر ما نیز میثم تمارهایی وجود داشتند که حتی جان خود را در راه دفاع از ولایت از دست داده اند.

وی از شهید آیت الله سعیدی و آیت الله غفاری به عنوان مصداق هایی از این شهدا نام برد که حتی حاضر نشدند زیر شکنجه های قرون وسطایی طاغوت زمان از ولایت دست بکشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تئوری ولایت فقیه را ریشه دار و قدیمی توصیف کرد و بیان داشت : علمای بسیاری از زمان شیخ مفید ولایت فقیه را در کتاب ها و نوشته های خود مطرح کرده بودند ولی حضرت امام خمینی(ره) با شجاعت آن را از تئوری به عمل تبدیل کردند و در این راه سختی های فراوانی را متحمل شدند.

امام جمعه مراغه با طرح این موضوع که ولایت پذیری مردم مسلمان ایران باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد ابراز داشت: در جریان جنگ تحمیلی و ترورهای شخصیت های اصلی انقلاب اسلامی نیز لبیک گویی مردم به ندای ولایت فقیه، دشمنان را به زانو در آورد.

وی ادامه داد: اکنون نیز ناخدای کشتی انقلاب اسلامی رهبری فرزانه و حکیم است که با بصیرت و بینش فوق العاده خویش انقلاب و نظام مقدس اسلامی راهدایت می کند.

گفتنی است همایش انتخاب تاریخی در سراب به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری امام جمعه سراب روز گذشته در مسجد جامع سراب برگزارشد./949/پ202/ب

ارسال نظرات