۰۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۲۹۵۸۵

تمدید مهلت ارسال اثر به جشنواره هنر و بیداری اسلامی

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی دانشگاه هنر اسلامی تبریز از تمدید مهلت شرکت در نخستین جشنواره هنر و بیداری اسلامی در تبریز خبر داد.
حجت الاسلام سيد جلال شربياني، معاون فرهنگي دانشگاه هنر اسلامي تبريز جشنواره هنر و بيداري اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سید جلال شربیانی، معاون فرهنگی دانشگاه هنر اسلامی تبریز امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: مهلت شرکت در مرحله نخست جشنواره هنر و بیداری اسلامی که به همت دانشگاه هنر اسلامی تبریز و با همکاری وزارت علوم برگزار می شود، تا 20 مرداد تمدید شده است.

دبیر جشنواره هنر بیداری اسلامی با بیان این‌که این جشنواره با فعالیت ۲ دبیرخانه در تهران و دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می شود، گفت: این جشنواره ویژه تمام دانشگاهیان کشور اعم از دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی است و تمام استادان و دانشجویان حتی دانشجویان غیر هنری امکان شرکت در این جشنواره را دارند.

وی ادامه داد: جشنواره در دو بخش هنرهای تجسمی شامل پوستر، گرایش های نوین خوشنویسی، نقاشی، کاریکاتور چهره، عکاسی و آثار حجمی و همچنین بخش رسانه های سمعی و بصری شامل ویدئوگرافیک، انیمیشن و فیلم کوتاه برگزار می شود.

حجت الاسلام شربیانی ایجاد بستر مناسب جهت ارائه آثار هنرمندان دانشگاهی با محوریت بیداری اسلامی، تلاش در جهت بیان دیدگاه های هنرمندان تجسمی و هم اندیشی در موضوعات آگاهی و بیداری اسلامی، پاسداری از هویت اسلامی هنرمندان مسلمان در تولیدات هنری و گسترش معناگرایی در جامعه را از مهمترین اهداف این جشنواره اعلام کرد.

وی افزود: فرهنگ سازی در راستای حرکت های آزادی خواهانه و ظلم ستیزی، ایجاد زمینه انتقال مفاهیم آگاهی و بیداری اسلامی با نمایه های بصری و قالب هنری به عنوان نافذترین زبان بی تکلم و اعتلای آثار هنری دانشگاهیان با تکیه بر ارزش‌های دینی و معارف اسلامی ومعرفی استعداد های خلاق و ارزشمند هنرمندان مسلمان با موضوع بیداری اسلامی از دیگر اهداف این جشنواره است.

حجت الاسلام شربیانی با بیان این‌که شرکت برای اساتید و دانشجویان تمامی دانشگاه ها در این جشنواره آزاد می باشد، اظهار داشت: در کلیه بخش ها هیچ محدودیتی در تکنیک و به کارگیری مواد، ارائه شیوه های نوین بیانی و ساختاری وجود نداشته و خلاقیت، نوآوری، اصالت ایده و کیفیت اجرایی در انتخاب آثار، مورد توجه است.

وی با اشاره به این‌که برگزار کننده حق استفاده از آثار منتخب را در نشریات، کتب و سایر اقلام تولیدی و یا نمایش آن ها در مکان های دیگر با قید نام صاحب اثر، برای خود محفوظ می دارد، گفت: به هنرمندانی که آثارشان در نمایشگاه راه می یابد، گواهی شرکت و یک جلد کتاب جشنواره اهدا خواهد شد.

دبیر جشنواره هنر بیداری اسلامی ادامه داد: برای شرکت در جشنواره در مرحله اول ارسال آثار فقط از طریق سایت امکان پذیر می باشد و هر شرکت کننده می تواند حداکثر در 3 بخش و در هر بخش حداکثر 3 اثر ارسال کند.

وی با اشاره به نحوه شرکت در جشنواره گفت: هنرمندان در بخش ارسال اثر از طریق سایت جشنواره به نشانی www.honarebidari.com می توانند 5 اثر ارسال کرده و پس از داوری اولیه، در صورت پذیرفته شدن، سه اثر را به دبیر خانه ارسال کنند.

حجت الاسلام شربیانی با بیان این‌که تصویر آثار باید واضح و با فرمت Jpg و کمتر از 100 kb باشد، گفت: ارسال تصویر هر اثر باید از چند زاویه مناسب بوده و تمام حقوق مادی و معنوی آثار برای برگزار کننده جشنواره محفوظ می باشد، افزون بر اینکه ارسال اثر و شرکت در نمایشگاه به منزله اعلام مالکیت معنوی اثر توسط ارسال کننده می باشد و در صورت اثبات عدم صحت این موضوع، عواقب حقوقی و جزایی آن بر عهده شرکت کننده میباشد.

وی با بیان این‌که به نفرات اول در هر بخش 2سکه بهار آزادی، نفرات دوم 1 سکه بهار آزادی و نفرات سوم نیم سکه بهار آزادی اهدا خواهد شد، گفت: آثار پذیرفته شده در کتاب جشنواره به چاپ خواهد رسید و به کلیه آثار راه یافته به جشنواره، گواهی شرکت اعطا خواهد شد./935/پ202/س
ارسال نظرات