۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۲۹۴۴۰

98 درصد کتاب‌های افغانستان را ناشران ایرانی تامین می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ نمایندگی موسسه بین المللی الهدی که تاکنون بیش از 12 عنوان کتاب در افغانستان به چاپ رسانده، در دوره نخست فعالیتش اقدام به ارائه آثار خود و سایر ناشران ایرانی در افغانستان کرده که از آن جمله می‌توان به توزیع گسترده آثار موسسه انتشارات سمت اشاره کرد که این آثار به کتاب درسی دانشگاه‌های افغانستان نیز مبدل شدند.
موسسه بين المللي الهدي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی، بازسازی فروشگاه این موسسه اواخر خرداد سال جاری به پایان می رسد.

این کتابفروشی از سال 1382 و با مجوز وزارت تجارت افغانستان با مساحت 180 متر زیربنا در چهار راه حاجی یعقوب کابل احداث و همزمان با آن شعبه‌ای دیگر در دانشگاه کابل آغاز به کار کرد.

نمایندگی موسسه بین المللی الهدی که تاکنون بیش از 12 عنوان کتاب در افغانستان به چاپ رسانده، در دوره نخست فعالیتش اقدام به ارائه آثار خود و سایر ناشران ایرانی در افغانستان کرده که از آن جمله می‌توان به توزیع گسترده آثار موسسه انتشارات سمت اشاره کرد که این آثار به کتاب درسی دانشگاه‌های افغانستان نیز مبدل شدند.

این نمایندگی به تازگی از سوی موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی مورد بازسازی و بازنگری در سیستم توزیع و ارائه کتاب قرار گرفته است و در دوره جدید فعالیت خود در کنار عرضه آثار ادبی و علمی قصد دارد به ارائه محصولات فرهنگی و هنری نیز بپردازد.

به گفته رییس اتحادیه ناشران افغانستان 98 درصد آثار مکتوب مورد نیاز کشور افغانستان از میان تولیدات ناشران ایرانی تامین می‌شود. /916/د102/ق
ارسال نظرات