۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۱۲۹۱۴۷
نماینده ولی‌فقیه در خوزستان:

فتح خرمشهر یادآور فتح مکه در صدر اسلام بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه درخوزستان با بیان این‌که انقلاب اسلامی با فتح خرمشهر به ثبات رسید گفت: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس انسان‌هایی بودند که با توسل به خدا جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و خون خود را تقدیم اسلام و نظام کردند.
آيت الله موسوي جزايري در نخستين کنگره ملي اميران ، سرداران و شهداي خرمشهر آيت الله موسوي جزايري در نخستين کنگره ملي اميران ، سرداران و شهداي خرمشهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، امروز در دومین روز از کنگره سرداران، امیران و شهدای خرمشهر با عنوان روز مقاومت که در سالن نمایشگاه‌‌های دائمی شهدای خرمشهر در منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: فتح غرور آفرین خرمشهر یادآوری است شبیه فتح مکه که در دوران نورانی حضرت رسول اکرم(ص) اتفاق افتاد.

رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان خاطرنشان کرد: فتح مکه سبب شد که دین مبین اسلام به ثبات برسد و همین نقطه عطف مثبتی برای گسترش اسلام عزیز به مناطق مجاور شهر مکه شد.

امام جمعه اهواز با بیان این که قبل از فتح مکه اضطراب و نا امیدی در بین مسلمانان موج می‌زد تصریح کرد: با فتح مکه توسط مسلمانان، اضطراب و ناامیدی جای خود را به ثبات و امید و غلبه بر دشمنان داد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران از جهاتی مشابه فتح نورانی مکه در زمان پیامبر بوده که فتح غرور آفرین خرمشهر با رهبری امام خمینی(ره) گواه خوبی بر این مدعا خواهد بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هجرت پیامبر(ص) تا تشکیل حکومت اسلامی 10 سال طول کشید و مقاومت امام خمینی(ره) نیز برای پیروزی انقلاب نزدیک به 10 سال بود.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با بیان این‌که انقلاب اسلامی با فتح خرمشهر به ثبات رسید، گفت: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس انسان‌هایی بودند که با توسل به خدا جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و خون خود را تقدیم اسلام و نظام کردند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به این‌که رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی ولی‌نعمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، خاطرنشان کرد: رزمندگان کسانی بودند که افزون بر خواندن آیات قرآن با عمق مفاهیم آن نیز آشنا شده و به آن عمل کرده‌اند.

آیت الله موسوی جزایری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: شهدای ما در زمان فتح خرمشهر رشادت‌های زیادی آفریدند و ثواب و اجر آنها قابل مقایسه با امور جاری و گذرای امروز و دنیوی نیست.

ملت ایران در دوران دفاع مقدس آزموده و سربلند شد

وی با بیان اینکه خداوند با امتحان و آزمایش سخت خود ملت ایران را در دوران دفاع مقدس آزمود، خاطرنشان کرد: مردم کشورمان در سال‌های جنگ تحمیلی با ایستادگی و مقابله در برابر دشمن بعثی و متحدانش از آزمایش الهی سربلند بیرون آمدند.

وی با اشاره به این‌که شهدای اسلام کسانی بودند که با خدا عهد بسته و جان خود را در راه جهاد تقدیم کردند، گفت: شهدا و رزمندگان دفاع مقدس همچون رزمندگان در جنگ‌های صفین و احد، ثواب و اجر دارند و با آن‌ها در یک مسیر همراه هستند.

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که فتح آفرینان خرمشهر حق بزرگی بر گردن ما دارند، بیان داشت: فاتحان خرمشهر افرادی زاهد و با تقوا بودند و ادامه مسیر آنها بر ما واجب و انتقال ارزش های آنان به نسل جوان وظیفه همگان است./9461/پ202/ج
ارسال نظرات