۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۱۲۹۰۹۴

وحدت شیعه و سنی در دومین نشست کرسی‌های آزاداندیشی حوزه

خبرگزاری رسا- معاون تهذیب حوزه های علمیه از برگزاری دومین نشست کرسی‌های آزاد اندیشی با موضوع «وحدت شیعه و سنی» در قم خبر داد.
حجت الاسلام حسين خاني معاون تهذيب حوزه علميه کشور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام هادی حسین خانی، پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی ابراز داشت: نخستین نشست از این سلسله نشست‌ها در اسفندماه سال گذشته برگزار شد که با توجه به استقبال حوزه، دومین نشست آن با عنوان «وحدت شیعه و سنی»، 6 خردادماه برگزار می‌شود.

وی افزود: بیش از 90 تن از طلاب و فضلای علوم دینی چکیده مطالب خود را در زمینه آزاداندیشی به پایگاه معاونت تهذیب ارائه کرده‌اند که نظرات شش تن انتخاب شده و در نشست ارائه خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه همچنین گفت: حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه نیز در این زمینه نظراتی را ارائه کرده‌اند که در نشست کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع «وحدت شیعه و سنی» نقد وبررسی می‌شود.

وی با بیان این‌که آزاداندیشی، موضوعی چالشی در سطح کشور است و نظرات متفاوتی در این زمینه وجود دارد افزود: یک نظر این است که وحدت یک راهبرد و استراتژی است و باید با تمام وجود به سمت وحدت برویم و نظر دیگر می‌گوید که که در شرایط فعلی وحدت یک تاکتیک است و زمانی که نیاز به این تاکتیک نداشتیم، آن را کنار می‌گذاریم.

حجت‌الاسلام زمانی ادامه داد: نظر سومی هم هست و آن این‌که به طور کلی با موضوع وحدت مخالف بوده و معتقد است ارزش‌های موجود در شیعه باید حفظ شود.

وی درباره برگزاری نشست سوم کرسی‌های آزاد اندیشی نیز گفت: نشست سوم به سبب آغاز امتحانات حوزه و تعطیلات تابستانی، در مهرماه برگزار خواهد شد و موضوع آن که براساس بیانات مقام معظم رهبری در سفر سال 1389 به قم انتخاب شده «حوزه دولتی، دولت حوزوی» است.

گفتنی است، دومین نشست کرسی‌های آزاداندیشی حوزه علمیه قم، شنبه 6 خردادماه پس از نماز مغرب و عشا در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برگزار می‌شود. /9192/پ202/ی

ارسال نظرات