۲۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۵۰۴
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

نقش روحانیت در دهه چهارم انقلاب حساس‌تر از گذشته است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهر گفت: نقش آفرینی روحانیت و حوزه های علمیه در دهه چهارم انقلاب به مراتب حساس تر از گذشته است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، امروز در کارگاه آموزشی مبلغان شهرهای اهر و کلیبر که با حضور 65 نفر از روحانیان همراه بود، اظهار داشت: روحانیت شیعه در طول تاریخ همواره پیشتاز در صحنه های مختلف بوده است، انتقال ارزش های ناب اسلامی و شیعی مرهون مجاهدت علما و شهدای گرانقدر شیعه در طول تاریخ بوده است.

وی با بیان این که ظلم ستیزی روحانیت عامل اصلی مبارزه حاکمان و سلطه گران با این قشر مجاهد بوده است، گفت: نظام جمهوری اسلامی تنها نوع حکومت دینی در دنیا است که به برکت خون شهدا و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پایه گذاری شده است، باید قدر این فرصت را دانست و به ترویج ارزش ها و مبانی اسلامی پرداخت.

حجت الاسلام حاجی زاده با تاکید بر این که نقش آفرینی روحانیت در دهه چهارم انقلاب به مراتب حساس تر از گذشته است، ادامه داد: روحانیت پرچمدار مبارزه با استکبار و استعمار است، از این رو باید بر حفظ پیشتازی این قشر در آگاهی‌بخشی و روشنگری در جامعه تأکید کرد.

وی با بیان این که نقش حوزه‌های علمیه در ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی بسیار مهم و تأثیرگذار است، افزود: امروز دشمن به هر شکلی تلاش دارد تا با ایجاد تفرقه و طرح شبهاتی، وحدت مسلمانان و آحاد جامعه را زیر سؤال ببرد که باید با هوشیاری و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری و بهره‌مندی از آثار اندیشمندان دینی در تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام حاجی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های هدفمند دشمنان برای تخریب چهره روحانیت شیعی تصریح کرد: دشمنان با درک جایگاه و نقش روحانیت اصیل و احیاگر، از سال ها پیش اقدام به تخریب چهره این قشر تاثیرگذار جامعه کرده است.

امام جمعه اهر افزود: نباید انتظار داشت که دشمنان و رسانه های مغرض کاری به کار روحانیت نداشته باشند، چراکه راه روحانیت اصیل با راه لیبرال دموکراسی غربی جدا است، دشمنان به کمک رسانه های فراگیر خود قصد دارند، جایگاه مراجع در ایران را سست کرده و بی اهمیت جلوه دهند.

وی با تاکید بر هوشیاری جامعه روحانیت، حوزه های علمیه و طلاب علوم دینی در قبال موضع گیری جدید دشمنان ادامه داد: باید از موضع قدرت ضمن حفظ وحدت، پیرو ولایت حرکت کرده و پاسخ دشمنان را با انسجام و یکدلی خود بدهیم./935/پ203/س
ارسال نظرات