۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۴۰۵
آیت الله کعبی:

آرمان فلسطین جهادی و سازش ناپذیر است/ حکام مرتجع منطقه محکوم به سقوط هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آرمان فلسطین و قدس را آرمانی جهادی، زنده و سازش ناپذیر توصیف کرد و با محکوم کردن حمایت برخی از کشورهای به ظاهر اسلامی از رژیم جعلی و فاقد هویت اسرائیل، سقوط و زوال حکام مرتجع منطقه را حتمی دانست.
آيت الله کعبي
آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نشست خبری کاروان آسیایی الی بیت المقدس، مساله قدس و فلسطین را از مهم ترین مسائل کنونی جهان اسلام و بشریت دانست و با بیان اینکه آرمان فلسطینی آرمانی جهادی است، تاکید کرد: مساله فلسطین با روند سازش حل نخواهد شد.

آیت الله کعبی با بیان اینکه رسانه ها نقش مهمی در پیشبرد آرمان فلسطین داشته و دارند، تاکید کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و تدابیر امام و رهبری، آرمان فلسطین و آزادی قدس به عنوان یک مساله محوری جهان اسلام و بلکه بشریت تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه مساله فلسطین آزمون بزرگ الهی در صدق ایمان است و خوشبختانه امروز در قاره های مختلف منادیان آرمان فلسطین بسیار هستند، اظهار داشت: مساله فلسطین معیار حق و باطل و آزمون ادعای حقوق بشر مجامع بین المللی است، مساله قدس می تواند محور پی ریزی نظام نوین عدالت محور در روابط بین الملل باشد.

وی تاکید کرد: بر پایه آرمان فلسطین و قدس می توان با عمل به مسؤولیت تاریخی به نظام سلطه پایان داد و آرمان قدس را باید به عنوان آرمان زنده، حرکت بخش و مسؤولیت آفرین مطرح کرد.

آیت الله کعبی با تصریح بر این نکته که مساله قدس و فلسطین باید عادلانه حل شود تا بشریت بتواند نظم نوین عدالت محور را در روابط بین المللی سامان دهد، خاطرنشان کرد: امروز مساله آپارتاید رژیم صهیونیستی حل نشده است و متاسفانه این مساله در مجامع بین المللی با سکوت زورمداران و حمایت از رژیم صهیونیستی همراه بوده است و اگر حل شود برکات بسیاری را به همراه خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تحقق آرمان فلسطین و آزادی قدس دور از دسترس نیست، گفت: این وعده الهی است و وعده الهی نیز تخلف ناپذیر است و قطعا محقق خواهد شد، امروز عصر نکبت و شکست به برکت اسلام و انقلاب اسلامی به عصر پیروزی های بزرگ ملت ها تبدیل شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: حوزه های علمیه شیعه و به ویژه حوزه علمیه قم از بدو تاسیس و از زمان حضرت آیت الله حائری تا زمان امام و تاکنون همواره همراه با آرمان فلسطین و آزادی قدس و در کنار ملت مظلوم فلسطین و در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده اند.

وی با بیان اینکه قیام برای خدا باعث آزادی فلسطین و قدس می شود، تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی معادلات جهانی به نفع فلسطین دگرگون شده است و این به برکت حوزه های علمیه، روحانیت و مراجع است.

آیت الله کعبی با تاکید بر اینکه مراجع و حوزویان در کنار آرمان فلسطین بوده و هستند، بیان داشت: آرمان قدس آرمانی است که به وسیله آن آرمان های اسلامی محقق می شود و روز قدس را باید روز اسلام نامید و خوشبختانه به برکت تدبیر امام راحل در کشورهای مختلف تحولات عجیبی در حال شکل گیری است.

عضو جامعه مدرسین اضافه کرد: راهبردی ترین حرکت برای آزادی قدس، اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی حضرت امام به عنوان روز جهانی قدس است و این حرکت هایی که امروز شکل گرفته به برکت همان اقدام حضرت امام است.

آیت الله کعبی با تاکید بر اینکه بسیج افکار جهانی بر علیه صهیونیسم، باعث نزدیک تر شدن به آرمان قدس و آزادی قدس خواهد شد، اظهار داشت: رژیم های مرتجع منطقه به خاطر حمایت و همکاری با این رژیم و همراهی نکردن با محور مقاومت اسلامی قطعا محکوم به زوال و نابودی هستند و همان گونه که رژیم پهلوی از بین رفت آنها نیز محکوم به سقوط هستند.

وی افزود: زلزله قیام مردمی و بیداری اسلامی با محوریت آزادی قدس باعث سقوط رژیم های همراه با صهیونیسم خواهد شد، البته آمریکا و انگلیس و اتحادیه اروپا بسان مهره رژیم صهیونیستی عمل می کنند و نزد افکار عمومی جهان منفور و محکوم هستند و امروز رژیم جعلی اسرائیل فاقد هرگونه مشروعیت و مقبولیت جهانی است.

آیت الله کعبی ابراز داشت: ما از قیام جهانی بر علیه رژیم صهیونیستی و دگرگونی مناسبات ظالمانه استکباری حمایت کرده و در این مسیر تمام ملت ایران، فرهیختگان و اقشار مختلف به ویژه روحانیت، حوزویان و مراجع همراهی و حمایت خود را با کاروان الی بیت المقدس اعلام می دارند.

وی همچنین با اشاره به فتنه سال 88، شعارهای انحرافی فتنه گران در روز جهانی قدس را به بازی کردن فتنه گران در میدان صهیونیست ها و استکبار جهانی تشبیه کرد و گفت: شعار فتنه گران شعار آمریکایی و صهیونیستی بود و به نفع قدس نبود.

این عضو جامعه مدرسین نسبت به نقشه های این رژیم منفور برای تخریب مسجد الاقصی هشدا داد و گفت: رژیم اسرائیل با ادامه حفاری های خود به دنبال ایجاد زلزله مصنوعی و فرو ریختن مسجد الاقصی است و سکوت مجامع جهانی در قبال این جنایت قابل توجیه نیست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه امروز اتحاد جهانی بر علیه صهیونیسم بین الملل در حال شکل گیری است، یادآور شد: آرمان امام و حمایت ها و هدایت های مقام معظم رهبری و گفتمان انقلاب اسلامی تحقق آرمان آزادی فلسطین و زوال اسرائیل را نزدیک کرده است و جهان در آستانه تحول و پیچ تاریخی بزرگ و تمدن ساز با محوریت نجات قدس و شکل گیری خاورمیانه جدید شکل خواهد گرفت.

این کاروان از همه نژادها و نسل ها و ملت ها و قومیت در آن حضور دارند و نشان میدهد که افکار عمومی جهان برای آزادی قدس در حال شکل گیری است و روابط بین الملل برپایه دین، عدالت و تحقق صلح و امنیت واقعی و پایان زورگویی و سلطه در حال شکل گیری است و اینها همه با محوریت قدس و فلسطین است. /924/پ202/ج
ارسال نظرات