۰۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۱۲۳۸۷۳
علامه نابلسی؛

کنفرانس تونس دخالت آشکار در امور سوریه است

خبرگزاری رسا ـ رئیس هیات علمای جبل عامل لبنان با اشاره به کنفرانس بین المللی و عربی بر علیه سوریه که در تونس برگزار خواهد شد بیان داشت: این اجتماع دشمنی آشکار با کشور سوریه و امت اسلامی است.
نابلسي
به گزارش خبرگزاری رسا، رئیس هیات علمای جبل عامل لبنان روز گذشته در بیاناتی به تحلیل و بررسی اوضاع منطقه پرداخت و خواستار دخالت نکردن کشورهای عربی و اسلامی در امور داخلی و مسایل مربوط به سوریه شد.

علامه شیخ عفیف نابلسی با اشاره به برگزاری کنفرانس بین المللی «دوستان سوریه» که قرار است در بیست و چهارم ماه میلادی جاری(فوریه) در تونس برگزار شود این گردهمایی را مطلقا مردود اعلام کرد.

وی با بیان اینکه این کنفرانس بین المللی و عربی بر علیه سوریه است اظهار داشت: این اجتماع در کشور تونس دشمنی آشکار با کشور سوریه و امت اسلامی است.

وی در ادامه با انتقاد از برخی کشورهای عربی بیان داشت: شرم آور است که برخی از کشورهای عربی مسئولیت برگزاری چنین کنفرانسی را به عهده گرفته اند در حالی که کنفرانسی بر علیه رژیم اشغال گر قدس مورد توجه این دولت ها نیست.

علامه نابلسی خطاب به کشورهای عربی برگزار کننده این کنفرانس ادامه داد: آیا سوریه خطری بزرگتر از رژیم صهیونیستی است و آیا سوریه بزرگترین دشمن امت اسلامی است.

شایان ذکر است که ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چندی پیش بیان داشت: ما ایده مسلح ساختن مخالفان سوری و افزایش حجم خشونت را تایید نمی کنیم، اما به صورت کامل تحقق این مساله را نیز بعید نمی دانیم؛ چراکه درگیری های خونباری میان مخالفان و نظام حاکم سوریه در جریان است.

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه ای اعلام کرده است که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه این کشور در کنفرانس دوستان سوریه در تونس شرکت خواهد کرد./981/ب902/گ
ارسال نظرات