۰۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۱۲۱۷۳۹
همزمان با دهه آخر صفر؛

طرح استقرار روحانیان در مبادی ورودی مشهد اجرا شد

خبرگزاری رسا ـ برای نخستین بار در کشور، طرح استقرار روحانیان در فرودگاه و راه‌ آهن مشهد همزمان با دهه پایانی ماه صفر اجرا شد.
اعزام مبلغ
حجت الاسلام مجتبی عفتی، نماینده طلاب مشهد در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و مسؤول گروه فرهنگی تبلیغی نسیم رضوان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد اظهار کرد: در این طرح، مبلغان این گروه به مدت 6 ساعت در روز در این مکان ها مستقر شده و به مسائل شرعی، احکام، عقاید، اخلاق و مشاوره مراجعان پاسخگو بودند که در راه آهن به دلیل حجم بالای مراجعان، این طرح در دو شیفت کاری اجرا شد.

وی با اشاره به استقبال گسترده مسوولان وپرسنل فرودگاه و اقشار مختلف مسافران، ادامه داد: بسیاری از مراجعان در نظرسنجی ها بیان می کردند که از این طریق امکان دسترسی آنان به یک فرد روحانی معتبر که فرصت کافی برای پاسخ به سوالاتشان داشته باشد، فراهم شده است.

حجت الاسلام عفتی همچنین، حضور در هیئات مذهبی و کانون های فرهنگی مساجد شهرستان مشهد را از دیگر برنامه های مبلغان اعزامی از قم در محرم وصفر امسال برشمرد و افزود: مبلغان این گروه با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی در ماه های رمضان ومحرم نیز، ضمن استقرار در بیمارستان های دکتر شیخ، امدادی و خاتم الانبیا به پاسخگویی به مسائل شرعی و احکام و عقاید و دلجویی از بیماران وخانواده های آنان پرداختند .

حجت الاسلام عفتی به سایر فعالیت های این گروه در محرم امسال اشاره کرد و افزود: با همکاری بسیار خوب آموزش وپرورش خراسان رضوی، مبلغان گروه نسیم رضوان در دهه اول، در مدارس نواحی یک وهفت حضور یافته و در قالب گفتمان های دینی به سوالات و شبهات دانش آموزان پاسخ گفتند.

این فعال فرهنگی با تأکید بر ضرورت همکاری جدی نهادهایی چون شورای شهر، شهرداری و قوه قضائیه ابراز داشت: حضور روحانیان در مراکز اجتماعی و عمومی، نوعی امر به معروف و نهی از منکر است از این رو گسترش طرح استقرار روحانی به مترو، پارک ها و پایانه مسافربری از برنامه های آینده گروه نسیم رضوان است که امیدواریم با همکاری نهادهای مربوطه در نوروز امسال محقق شود.

وی گفت: حضور در مراکز اجتماعی از این دست، نشانه توجه روحانیت به اجتماع و در صحنه بودن آن هاست و به مردم کمک می کند ضمن استفاده بهینه از وقت، شبهات خود را رفع کرده و از فشارهای روحی ـ روانی خود بکاهند.

حجت الاسلام عفتی، تسهیل و بهبود ارتباط روحانیت با مردم را از دیگر اهداف استقرار روحانیان در مراکز عمومی عنوان و تصریح کرد: از این طریق، نه تنها شبهه افکنی‌های دشمن مبنی بر جدایی روحانیت از بدنه جامعه مرتفع می شود، بلکه دین مداری و کاربرد آموزه های دینی در زندگی مردم تقویت شده و معضلات اجتماعی و خانوادگی کاهش می‌یابد.

نماینده طلاب مشهد در مجمع نمایندگان طلاب و روحانیان حوزه قم پیشنهاد کرد: با توجه به گستردگی نیازهای تبلیغی مشهد از یک سو و آموزش مستمر و توانمندی مبلغان این گروه جهت حضور در عرصه‌های تبلیغ تحصصی، از سوی دیگر‌، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم با اعزام تعداد بیشتری از مبلغان گروه موافقت کند.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری هر چه بیشتر صداوسیما طرح حضور مبلغان در مراکز اجتماعی به ارتقای آرامش و امنیت روانی جامعه و خصوصا پایتخت معنوی کشور منجر شود.

گفتنی است مبلغان گروه نسیم رضوان که متناسب با نیازهای روز جوان آموزش دیده اند، بیش از پنج سال است که تحت نظر مجمع نمایندگان طلاب و روحانیان حوزه علمیه قم در ایام تبلیغی در مراکز مختلف مشهد همچون مدارس، هیئت های مذهبی، پایگاه های اوقات فراغت آموزش و پرورش، مساجد و آستانقدس حضور یافته و به اجرای برنامه‌های شاد و مفرح و انتقال مفاهیم دینی با استفاده از متدهای روز می‌پردازند./930/پ202/س
ارسال نظرات