۰۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۱۲۱۶۲۶
عضو خبرگان رهبری:

فهم غلط و افراطی از دین، بزرگ‌ترین مشکل دنیای امروز است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی نشأت گرفته از عدم وحدت، و بروز یک فهم غلط از دین و سنت نبوی است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در یادواره 1700 شهید اردبیل که در حسینیه ثار‌الله سپاه ناحیه این شهر برگزار شد، اظهار داشت: استکبار جهانی سال هاست با سیاست های تفرقه انگیز خود میان شیعه و سنی و همچنین حمایت از وهابیت و فرق ضاله به دنبال فروپاشی نظام اسلامی از درون است.

وی با بیان این‌که بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی نشأت گرفته از عدم وحدت و فهم غلط از دین و سنت نبوی است، خاطر‌نشان کرد: تفسیر غلط از دین و قرآن عامل اصلی قتل عام شیعیان در عراق، سوریه، یمن و بحرین است.

عضو خبرگان رهبری تنها راه نجات امت اسلامی را تکیه بر ولایت و شایستگی‌های انسان صالح در جامعه اسلامی دانست و خاطر‌نشان کرد: با رعایت این اصول امت اسلامی می‌تواند در مقابل هجمه‌ها و فتنه‌های مختلف دشمنان اسلام به ویژه فرق ضاله و گروه‌های انحرافی نجات یابد.

امام جمعه اردبیل با تشریح توطئه‌های مختلف دشمنان در جهت براندازی نظام اسلامی اظهار داشت: حوادث فتنه 88 مساله‌ای نبود که بتوان به سادگی از کنار آن عبور کرد، استکبار به دنبال اهداف شکست خورده خود در آستانه انتخابات مجلس است، باید هوشیار بود و اجازه هیچ‌گونه سوء استفاده از فضای داخل کشور به دشمنان نداد.

وی پیروزی انقلاب اسلامی را آغاز کابوس فروپاشی نظام کمونیستی و لیبرال دموکراسی شرق و غرب دانست و تصریح کرد: امام راحل با قیام تاریخی خود تقسیم ناعادلانه غنایم جهانی را به هم زد و به دنیا فهماند که انسان‌های آزادیخواه و مسلمان نیز حق زیست شرافتمندانه و همراه با عزت و کرامت دارند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی ترور دانشمندان هسته ای را اوج خوی وحشیانه غرب برای ادامه سیاست های استعمارگرایانه خود دانست و افزود: رسانه های غربی ایران را از لحاظ علمی و تکنولوژی‌های جدید عقب‌مانده و بسیار مبتدی نشان می دهند، و از سوی دیگر به ترور علمای هسته‌ای و دانشمندان نخبه کشورمان روی‌ آورده اند تا به زعم خود ایران را از پیشرفت و تعالی بازدارند.

وی با تاکید بر این‌که آرمان دانشمندان جوان هسته ای ایران ادامه آرمان معنوی شهدای دوران دفاع مقدس است، گفت: ترور 600 دانشمند هسته‌ای عراق توسط آمریکا برای راه اندازی فضای رعب و وحشت علمی و تسلط بر تسلیحات نظامی و فناوری‌های جدید سیاست خصمانه غرب در عراق بوده است.

عضو خبرگان رهبری در پایان با بیان این‌که تحریم، تهدید، ترور و ... برای مقابله با قدرت و نفوذ بین المللی ایران بیشتر شبیه داستان های تخیلی است، افزود: دلاور‌مردان این کشور در اوج محاصره تکنولوژی جهانی به انواع امکانات و ابزارهای نظامی مجهز شدند به صورتی که موشکی با برد بالا ساخته‌اند که می‌تواند قلب استکبار را نشانه بگیرد./935/پ202/س
ارسال نظرات