۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۱۲۱۳۳۱
در همایشی؛

شورآفرینان حسینی تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش شور آفرینان حسینی در قم به همت شهرداری قم برگزار و از سی نفر از شور آفرینان و خادمان امام حسین(ع) تجلیل شد.
شورآفرینان حسینی تجلیل شدند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در نخستین همایش شورآفرینان حسینی از سی نفر از خادمان، مداحان و سخنرانان تجلیل شد.

این همایش سه شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا و از سوی شهرداری قم و با همکاری شورای هیئات مذهبی استان در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

در این همایش که با هدف زنده نگه داشتن حماسه حسینی و ارج نهادن به خدمات مداحان و شور آفرینان حسینی با همکاری شورای هیئات مذهبی استان قم و با حضور آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سخنرانان، مداحان، مسؤولان هیات های مذهبی، شاعران آیینی، مسؤولان استانی و اقشار مختلف مردمی برگزار شد.

در این مراسم رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، رییس شورای اسلامی شهر قم و رییس شورای هیئات مذهبی استان قم سخنرانی کردند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تجلیل از خادمان و شور آفرینان حسینی را اقدامی ارزنده توصیف و با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این همایش، تصریح کرد: پیر غلامی و خدمت در دستگاه امام حسین و اهل بیت(ع) اجر و ثواب بسیار دارد.

وی با اشاره به اینکه گریه بر امام حسین(ع) در عداد خوف از خداوند تبارک و تعالی قرار داده شده است، تصریح کرد: یک قطره اشک برای حضرت سیدالشهدا(ع) ذنوب انسان را تطهیر می کند اما بدخواهان شیعه و امام حسین(ع) برای اینکه این مساله را از شیعه بگیرند کتاب ها نوشتند و احادیث جعل کردند اما نتوانستند و نخواهند توانست.

عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: وهابیت امروز به دنبال خاموش کردن این حرکت است، میلیون ها کتاب می نویسند و در دنیا پخش می کنند اما با یک اربعین و عزاداری تمام این اقدامات خنثی و بی اثر می شود و مردم با تمام وجود به عشق امام حسین(ع) حرکت و در جلسات عزای امام شرکت می کنند. آنها جاهل هستند و نمی دانند اراده خدا بر این است که سال به سال جلسات عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) باشکوه تر برگزار شود.

حجت الاسلام آتش زر نیز در این مراسم با اشاره به ابعاد قیام امام حسین(ع)، انقلاب اسلامی ایران را الهام گرفته از واقعه عاشورا ذکر و تصریح کرد: قیام حضرت سیدالشهدا امام حسین(ع) باعث زنده ماندن دین شد و اثرات این قیام امروز کاملا هویدا و آشکار شده و در جهان تاثیر خود را گذاشته است.

حجت الاسلام چهل اخترانی رییس شورای هیئات مذهبی استان قم نیز در این همایش با اشاره به آیات و روایاتی، مودت و محبت اهل بیت(ع) را اجر رسالت پیامبر گرامی اسلام دانست و تاکید کرد: مردم ایران با الهام گرفتن از فرهنگ عاشورا با تمام وجود از ارزش های دینی و ولایت پاسداری و حراست کرده اند.

سید حمید برقعی از شاعران آئینی کشورمان و استان قم نیز در همایش شورآفرینان حسینی سروده هایی را خواند که با استقبال حاضران روبرو شد.

در پایان این مراسم نیز با حضور آیت الله فاضل لنکرانی و مسؤولان استانی و شهری از سی پیرغلام و شورآفرین حسینی تجلیل به عمل آمد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات