۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۲۰۷۰۹
عضو مجلس خبرگان رهبری:

شرکت در انتخابات وظیفه دینی و ملی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان، انتخابات را امری مهم و دینی برشمرد و گفت: برخی از انتخابات به عنوان یک مسأله غیردینی نام می‌برند، درحالی که شرکت در انتخابات یک وظیفه دینی و ملی است.
آيت الله نورمفيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در نوزدهمین گردهمایی ائمه جمعه شیعه و سنی استان، گفت: امور فرهنگی از اهم مسائل جامعه محسوب می شود و مسائل فرهنگی زیربنای سایر امور است.

وی با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی و برنامه های دشمن برای تهاجم فرهنگی، افزود: جنگ فرهنگی به مراتب از جنگ نظامی و اقتصادی خطرناک تر است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروزه با رشد روز افزون علم و تکنولوژی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به صورت سریع و سهل انجام می گیرد، ادامه داد: اگر دین و اعتقادات مذهبی به صورت صحیح و دقیق تبیین شود، یک منبع بسیار مهم فرهنگ سازی در جوامع محسوب می شود.

امام جمعه شهرستان گرگان با بیان این که اسلام جامع ترین و کامل ترین دین الهی است، افزود: بر اساس کتب شیعه و سنی ولایت فقیه یک اصل مهم در دین اسلام است و قانون اساسی کشورمان بر آن تاکید دارد.

آیت الله نورمفیدی گفت: جامعه جهانی فقط دمکراسی و مردم‌سالاری را می خواهد و ایران نمونه بارز و الگوی یک حکومت مردم سالاری دینی است.

وی، وجه تمایز حکومت مردم سالاری دینی را در پاسخگویی مسؤولان مقابل خداوند و مردم اعلام کرد و افزود: در حکومت صرف مردم سالاری مسئولان فقط در مقابل مردم پاسخگو هستند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید بر این که اگر امور جامعه بر اساس موازین اسلامی و دینی اداره شود، گزندی به آن نخواهد رسید، گفت: حمله نظامی، محاصره اقتصادی و تحریم ها هیچ تاثیری در روند پیشرفت و تعالی ایران اسلامی نداشته است.

آیت الله نورمفیدی، انتخابات را امری مهم و دینی برشمرد و گفت: برخی از انتخابات به عنوان یک مسأله غیردینی نام می برند، درحالی که شرکت در انتخابات یک وظیفه دینی و ملی است.

وی، تاثیرگذاری جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را یک اصل غیرقابل انکار دانست و افزود: این تاثیرگذاری دشمنان و در رأس آن آمریکا را بر آن داشته تا یک سناتور این کشور دستور ترور شخصیت های ایرانی را صادر کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات