۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۱۱۹۳۳۴

شکایت دو روحانی مسلمان اخراج شده از هواپیما در آمریکا

خبرگزاری رسا ـ دو روحانی مسلمان که خرداد ماه امسال از هواپیما به دلیل مسلمان بودن اخراج شدند تصمیم دارند از شرکت هواپیمایی شکایت کرده و ادعای خسارت کنند.
 دوروحاني مسلمان امريکا
به گزارش خبرگزاری رسا، مسئولان یک هواپیمای مسافربری در فرودگاه ممفیس آمریکا دو روحانی مسلمان را به خاطر خودداری خلبان از پرواز در صورت حضور آنان از هواپیما اخراج کردند.

این دو روحانی ابتدا و پس از بازرسی ماموران امنیتی اجازه یافته بوده‌اند که سوار هواپیمایی بشوند که مقصدش شارلوت در کارولینای شمالی بوده اما پس از سوار شدن آنها، خلبان اعلام کرد که در حضور آنها اقدام به پرواز نخواهد کرد چرا که حضور آنها موجب آزرده خاطر شدن و ترس مسافران دیگر می شود.

این دو روحانی می گویند: مسئولان شرکت هوایی بیش از نیم ساعت با خلبان صحبت کردند اما خلبان همچنان پرواز در صورت حضور آنها در هواپیما را نپذیرفت.

آنها سپس به قسمت انتظار فرودگاه انتقال یافته و با پرواز بعدی به مقصد مورد نظر فرستاده شدند.

این دو روحانی می گویند: ما قصد داشتیم که در همایش اسلام هراسی و تبعیض علیه مسلمانان در آمریکا که در آن روحانیون اسلامی برتر آمریکای شمالی حضور داشته‌ اند، شرکت کنیم که با این اتفاق، تبعیض علیه مسلمانان را تجربه کردیم.

گفتنی است، این دو روحانی از شرکت هوایی شکایت و ادعای خسارت کرده اند.

لازم به ذکر است، پس از حوادث 11 سپتامیر پدیده اسلام هراسی و اهانت به مسلمان به شدت در جامعه آمریکا افزایش یافته است. به طوریکه تمامی مساجد و فعالیت مسلمانان تحت کنترل و نظارت پلیس این کشور است./982/ب902/گ
ارسال نظرات