۲۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۱۸۹۸۴
امام جمعه اردبیل:

شیعه‌کشی با تحریک استکبار صورت می گیرد

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت: شیعه‌کشی های اخیر قطعا با تحریک گروه های وابسته به سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف آمریکا در دوران اشغال عراق، ترویج فرهنگ شیعه کشی و فراهم کردن زمینه برای فعالیت فرق ضاله از جمله وهابیت بوده است.

وی با بیان اینکه شیعه‌کشی امروز به یک عادت مرسوم در کشورهای اسلامی با تحریک رژیم‌های فاسد تبدیل شده است، تصریح کرد: عاشورای امسال 84 شیعه بی‌گناه در افغانستان به شهادت رسیدند که به یقین با تحریک گروه های وابسته به سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا، انگلیسی و رژیم صهیونیستی بوده است.

عضو خبرگان رهبری از آغاز پروژه شیعه هراسی در جهان خبر داد و تصریح کرد: نکته دیگر آنست که وهابیت با فراهم کردن مقدمات فقهی و سیاسی برای کشتن شیعیان فتوا صادر می‌کنند، امروز تبلیغات سوء سیاسی علیه شیعه به قدری گسترش یافته که نام شیعه را هم‌ردیف تروریست قرار می دهند.

وی خاطر نشان کرد: اندیشه ضدشیعی در برخی کشورهای منطقه ای به حدی گسترش یافته که حتی شیعیان به عنوان شهروند رسمی تلقی نمی شوند و زمینه برای اخراج از کشور آنان را فراهم می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با تاکید بر اینکه جهان اسلام گرفتار در توطئه های انگلیسی در منطقه است، گفت: وهابیت ساخته و پرداخته انگلیس است، دولت های استکباری با ابزار شیه دین برای مقابله با دین وارد میدان شده است، چنانچه وجهه دینی به فرقه ضاله وهابیت بخشید تا بتواند با اسلام ناب محمدی مبارزه کند.

وی تفرقه افکنی میان شیعه و سنی‌ را از دیگر سیاست های آمریکا پس از خروج از خاک عراق دانست و افزود: امروز باید به مظلومیت شیعه گریه کنیم، به یقین وضعیت کنونی دوام نخواهد آورد و در آینده نزدیک شاهد تحولات مهمی در جهان اسلام خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیروزی اخوان‌ المسلمین در انتخابات اخیر کشور مصر اظهار داشت: رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری نگران اوضاع مصر و سوریه است، معادلات منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به نفع شیعه در حال رقم خوردن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خروج نیروهای آمریکایی از عراق، اظهار داشت: تنها خدمت آمریکا برای ایران در این حمله سقوط صدام و نابودی این سفاک روزگار بود، در حالی که پایین آمدن پرچم آمریکا در کشور عراق نشان روشنی از ناکامی این رژیم در رسیدن به اهداف خود است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: در حقیقت این خروج چیزی نبود که آمریکا به آن تمایل داشته باشد، بلکه واشنگتن مجبور شد که به این ذلت و خواری تن دهد، آمریکا نه تنها به انرژی غنی عراق دسترسی پیدا نکرد بلکه ناکام از رسیدن به اهداف خود در عراق این کشورها را ترک می کند./935/پ201/ص
ارسال نظرات