۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۱۱۸۶۹۸

جشنواره بین المللی عکس نماز و نیایش در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ جشنواره بین المللی عکس نماز و نیایش با هدف تبیین ابعاد معنوی و فرهنگی این فریضه الهی در تبریز برگزار خواهد شد.
نماز
علی محرمی، دبیر اجرایی جشنواره بین المللی عکس نماز و نیایش، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: این جشنواره با هدف نشر مفاهیم ارزشی با نگاه هنری به مسائل دینی، تقویت ارتباط و تبادل تجربه های هنری میان هنرمندان فعال در حوزه دین، معرفی ابعاد معنوی و فرهنگی نماز و نیایش با زبان عکس و شناسایی و ارائه آثار شاخص عکاسی با موضوع نماز و نیایش برگزار می شود.

وی نقش نماز و نیایش در اتحاد و همبستگی ملت ها و ملل، نماز و نیایش در بین اقشار مختلف جامعه، نمود نماز و نیایش در بیداری اسلامی، نیایش سمبل عبادت کلیه ادیان الهی و انعکاس نیایش در روح لطیف کودکان با نگاهی خلاقانه را از موضوعات محوری این جشنواره برشمرد.

محرمی با بیان اینکه شرکت تمامی عکاسان در این جشنواره آزاد است، افزود: هر‌ عکاس می‌تواند حداکثر 10 عکس شیمی(آنالوگ)، دیجیتالی، رنگی یا سیاه و سفید به صورت تک عکس و 7 عکس به صورت مجموعه عکس به دبیرخانه ارسال کند.

دبیر اجرایی جشنواره بین المللی عکس نماز و نیایش ادامه داد: آثار آنالوگ بایستی پس از اسکن، مطابق با کیفیت عکس های دیجیتال و در قالب لوح فشرده به دبیرخانه جشنواره ارسال شود، همچنین فایل عکس ها باید بر روی لوح فشرده با اندازه اصلی (حداقل با عرض 30 سانتی متر و وضوح dpi 300وفرمتtiff یا jpeg ( ارسال و یا تحویل شود.

وی با تاکید بر اینکه عکس های ارسالی باید مستند باشد، گفت: شرکت کنندگان باید با توجه به اصل پویائی و پیشرفت و همچنین احترام به مخاطب از ارسال آثار راه یافته به دیگر جشنواره ها و مسابقات پرهیز کنند، در صورتیکه هر یک از عکس های ارسالی برخلاف آئین نامه باشند و نیز فرم های ارسالی که فاقد اطلاعات خواسته شده درباره عکاس باشد، برگزارکننده مجاز به حذف فایل یا عکاس از مرحله داوری خواهد بود.

محرمی با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره به ازای هر یک از آثار راه یافته به نمایشگاه، (به غیر از آثار برتر) مبلغ پنجاه هزار ریال به عنوان حق التصویر به صاحب اثر پرداخت خواهد کرد، گفت: عکس های منتخب در یک مجموعه تصویری منتشر و برای تمامی عکاسانی که آثارشان پذیرفته شده، ارسال می شود.

وی جایزه نفر اول این جشنواره را تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ نقدی دو هزار یورو اعلام کرد و گفت: نفردوم تندیس جشنواره، لوح افتخار،1500یورو جایزه نقدی، نفرات سوم تا پنجم هزار، 700 و 500 یورو جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.

دبیر اجرایی جشنواره بین المللی عکس نماز و نیایش آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را 10 بهمن ماه 1390 اعلام کرد و گفت: افتتاحیه نمایشگاه، اختتامیه جشنواره و مراسم اهداء جوایز اسفند ماه سالجاری خواهد بود.

گفتنی است، دبیر خانه جشنواره بین المللی عکس نماز و نیایش ایران،استان آذربایجان شرقی ، تبریز - بلوار استاد شهریار، اول سربالایی ولی عصر،مجتمع فرهنگی و سینمایی 22 بهمن تبریز بوده و علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 32805855 – 3281200 -3281202 -0411 تماس داشته باشند./935/پ203/س
ارسال نظرات