۱۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۱۱۸۰۵۰
مدیر حوزه علمیه خوزستان:

مسؤولان فرهنگی جوانان را با آرمان های شهدا آشنا کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خوزستان، خواستار آشنایی جوانان با آرمان ها و اهداف شهدا از سوی مسؤولان فرهنگی جامعه شد و اظهار داشت: اگر کسی در راستای روشن ساختن و آشنایی نسل آینده با فرهنگ شهادت کوتاهی کند، خیانت کرده است.
حجت الاسلام و المسلمين ميراحمد رضا حاجتي، مدير حوزه هاي علميه خوزستان، امام جمعه موقت اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز، روز گذشته در مراسم یادواره شهدای فرهنگی اداره آموزش و پرورش اهواز، که در خانه معلم این شهرستان برگزار شد، با تبیین اهداف راه و مسیر شهدا، بر الگو گیری از یاد و خاطره شهدا تأکید کرد اظهار داشت: جامعه ما مرهون خون شهداست و امروز تحولات بسیار و بی سابقه ای بر اراده شهدا ایجاد شده است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، تصریح کرد: شعارهایی که در میدان التحریر مصر سر داده می شود، فریاد خون شهداست و با این فریادها در مقابل اهریمنان و دشمنان ایستاده اند.

وی با بیان اینکه دشمنان و کوته فکران بر این باور بودند که ملت ایران نمی تواند حتی کوچک‌ترین ابزاری را برای خود بسازد و بر روی پای خویش بایستد، اذعان داشت: برنامه ریزی دشمن علیه ملت ایران این است که کشور ما را به پنج بخش متفاوت تجزیه کند و در سال 59 میلیاردها دلار تجهیزات نظامی و مالی به نیروی بعثی کمک کردند تا اهدافشان محقق شود، اما رزمندگان بی ادعا و مخلص آقا امام زمان بدون کوچکترین تجهیزات نظامی پیشرفته و با اهدای خون خود دشمنان را به عقب راندند.

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه نسل جوان و نوجوان را باید هر چه بیشتر با فرهنگ جهاد و شهادت آشنا کنیم، گفت: اگر کسی در راستای روشن ساختن و آشنایی نسل آینده با فرهنگ شهادت کوتاهی کند، خیانت کرده؛ چرا که جوانان دیروز سینه سپر کرده و در جنگی که دو برابر جنگ جهانی دوم به طول انجامید، در مقابل دشمنان ایستادند و خون سرخشان را برای دفاع از اسلام و میهن فدا کردند.

همچنین رحمن فلاحی مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان، در بخش دیگری از این مراسم، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این که «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» ، افزود: برگزاری یادواره شهدا به عنوان مسیری روشن و آگاهی بخش برای ما و همچنین اقتدا به این فرمایش مقام معظم رهبری است.

این مقام مسؤول، بیان داشت: جوانان دیروز در جنگ برای دفاع از آرمان های امام راحل(ره)، مسیر ولایت و حق و حقیقت را انتخاب کرده و در این راه گام برداشتند و امروز هر چه زمان می‌گذرد این مسیر روشن تر و تابناک تر می شود./9458/203/ص
ارسال نظرات