۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۱۷۵۰۱
عضو خبرگان رهبری:

هیأت‌ها با عزاداری‌های نامتعارف زمینه سوء استفاده دشمنان را فراهم نکنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با تأکید بر پرهیز از خرافه‌ در مجالس سوگواری ماه محرم گفت: افزودن آداب نامتعارف به عزاداری‌ها و غلوگویی از سیره ائمه اطهار(ع) عامل انحراف در عزاداری‌ها و دست‌آویزی برای دشمنان و بیگانگان به منظور ضربه زدن به مکتب شیعه است.
حجت الاسلام عاملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در مراسم شب استقبال از ماه محرم که در مسجد اعظم شهر اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: متولیان هیأت‌های حسینی به ویژه روحانیان بایستی با راهکارهای منطقی و فرهنگی با خرافه‌گری مقابله کنند.

وی عزاداری به مظلومیت شهدای کربلا و گریه بر مصایب امام حسین(ع) را بسیار ارزشمند دانست و گفت: متأسفانه گاهی افرادی با اعمالی غیر متعارف، آگاهانه و غیر از روی ناآگاهی در جهت خواست و اهداف شوم دشمنان در مجالس سوگواری حرکت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلین عاملی ادامه داد: این عده به واسطه توسل به شیوه های ناصحیح در عزاداری های محرم چوب حراج بر آبروی ائمه معصومین‌(ع) می زنند و سوژه دست رسانه های معاند و مغرض خارجی در جهت ضربه به باورهای شیعی می‌دهند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر حفظ شعایر دینی و پرهیز از بدعت ها در عزاداری‌ها‌ تصریح کرد: افزودن آداب نامتعارف به عزاداری‌ها و غلوگویی از سیره ائمه اطهار عامل انحراف در عزاداری‌ها و دست‌آویزی برای دشمنان و بیگانگان به منظور ضربه زدن به مکتب شیعه است.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر پرهیز از بدعت، خرافه و پیرایه بندی در مجالس سوگواری ماه محرم گفت: عزاداری های نامتعارف سوژه دست دشمنان شیعه می دهد.، مطلوب است ضمن عزاداری به مصایب عاشورا، از فیوضات معنوی پسندیده امام سوم شیعیان در ساختن جامعه ای آرمانی بهره بگیریم.

وی با رد شبهه افکنی وهابیت مبنی بر حرمت گریه و زیارت مرقد ائمه اطهار خاطر نشان کرد: گریه بر مصائب امام حسین‌(ع) و اهل بیت، سنت پیامبر اکرم‌(ص) است، ما نیز به این سنت که بر آن بسیار تأکید شده است، عمل می کنیم.

امام جمعه اردبیل با اشاره به تبلیغات سوء گسترده وهابیت علیه تشیع تصریح کرد: در حال حاضر شش هزار سایت اینترنتی علیه شیعه و امام حسین(ع) تبلیغ می کنند و برای مقابله با چنین فضاهای مسمومی ما نیز به عنوان پیروان راستین آن حضرت باید در سایت‌های اینترنتی و نیز با تالیف و تدوین کتاب هایی فلسفه و اهداف اصلی نهضت عاشورا را به جهانیان معرفی کنیم./935/پ202/س
ارسال نظرات